خودکفایی محصولات کشاورزی با بی توجهی به قانون محقق نمی‌شود

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: خودکفایی محصولات کشاورزی با بی توجهی به اجرای قانون خرید تضمینی و عدم حمایت‌های لازم محقق نمی‌شود.

سیدجعفر حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی برمبنای ۴ اصل که در قانون آمده، باید مشخص شود که متاسفانه در خصوص قیمت گذاری گندم و جو این موضوع رعایت نشده است.

به گفته او، براساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، نرخ تضمینی هرکیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و جو بالای ۱۰ هزارتومان است که متاسفانه مافیای واردات، تعیین کننده قیمت هستند چراکه با هیچ از یک از آیتم‌های قانون خرید، نرخ تضمینی جو ۱۰ هزارتومان نیست.

حسینی ادامه داد: هم اکنون هرکیلو جو بصورت فروش ۲ ماهه از کشاورزان با نرخ ۹ هزارتومان خریداری می‌شود که به هیچ عنوان جوابگوی هزینه‌های تولید نیست، از این رو کشاورزان برای سال زراعی آینده رغبتی به کشت جو ندارند که همین امر منجر به کاهش سطح زیرکشت جو می‌شود.

مشاور اتاق اصناف کشاورزی در واکنش به بیان اظهاراتی مبنی بر ارزان بودن قیمت گندم خارجی در مقایسه با تولید داخل افزود: مافیای واردات با بیان این اظهارات می‌خواهند تولید داخل را نابود کنند، درحالیکه اگر گندم در کشور تولید نمی‌شد، هیچ کشوری به ما گندم نمی‌داد.

او گفت: تا زمانیکه کشت قراردادی و الگوی کشت واقعی اجرا نشود و قیمت گذاری محصولات کشاورزی برمبنای قانون خرید تضمینی صورت نگیرد، خودکفایی محصولات اساسی محقق نخواهد شد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار