۸۰ درصد شیرخشک به عراق و پاکستان صادر می‌شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار ۷۰ تا ۸۰ درصد صادرات شیرخشک به عراق و پاکستان و مابقی به دیگر کشور‌ها انجام می‌شود.

سیاوش سلیمی، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون صادرات شیرخشک از طریق مبادی رسمی به پاکستان انجام می‌شود و موضوع قاچاق شیرخشک صحت ندارد.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ تا ۸۰ درصد صادرات شیرخشک به کشور‌های عراق و پاکستان و مابقی به دیگر کشور‌ها انجام می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه رقابت شدیدی در بازار شیرخشک حاکم است، افزود: قیمت کنونی هر کیلو شیرخشک در بازار‌های منطقه ۱.۸ تا ۲ دلار است، در حالیکه صادرکنندگان ناگزیرند که ۲.۶۵ دلار برگردانند که با اصلاح نرخ پایه گمرک، روند صادرات تسهیل می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی ادامه داد: بنابر توافقات صورت گرفته با انجمن لبنی ایران، بدنبال آن هستیم که تعرفه کشور پاکستان را کاهش دهیم چراکه پاکستان یکی از کشور‌های علاقه‌مند خرید شیرخشک از ایران است که ظرف ۷۲ ساعت امکان استفاده از شیرخشک ایرانی پس از درخواست را دارد که در صورت تحقق این امر می‌تواند به کاهش حجم دپوی شیرخشک در کارخانجات و بهبود نقدینگی دامداران کمک کند.

او گفت: براساس دورنمای وزارت جهاد تا پایان ۱۴۰۴ امکان تولید ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن شیرخام وجود دارد که در صورت تحقق، صادرات شیرخشک به بیش از ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
مصرف شیر باید زیاد بشه مثلا بستی سازای ما به جای اینکه مقدار بستنی رو بیشتر کنن تا شیر بیشتری خورده بشه از مقدار بستتی میزنن و روش رو کاکائوی کیلویی خداد تومن که خروج ارزه میریزن انگار مردم گرما زده میخوان کاکائو بخورن نه بستتی
آخرین اخبار