تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا

مشاور امور بین‌المل سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران از سوی دومای روسیه خبر داد.

میرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این موافقتنامه در ۴ دی ۱۴۰۲ به امضاء رسید و هم اکنون در مرحله تصویب ملی توسط مجالس قانونگذاری ایران و پنج کشور اوراسیا (روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس) است.

وی ادامه داد: مجالس قانونگذاری موافقت‌نامه‌ها را امضاء نمی‌کنند بلکه آن را به تصویب می‌رسانند. در ایران و ۴ کشور اوراسیا نیز موافقتنامه تجارت آزاد در مسیر تصویب قرار دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دومای روسیه توافقنامه را تصویب کرد، گفت: این احتمال وجود دارد ظرف مدت یک هفته این توافقنامه از سوی رئیس‌جمهور روسیه امضاء شود و با تایید ریاست جمهوری روسیه تصویب ملی آن کامل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از امضای این توافقنامه تسهیل تجارت بین کشور‌های اوراسیا و ایران از طریق کاهش یا رفع موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای و حمایت از تعاملات اقتصادی و تجاری است.

در همین رابطه میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه گفت: چشم‌انداز این اتحادیه اطمینان از اجرایی شدن یک توافقنامه تجارت آزاد در مقیاس کامل با ایران است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار