تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را برای یک بازه ۶ ماهه دیگر تمدید کرد.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده است. با این حال، به دلیل قوانین این اتحادیه، علاوه بر اجماع تمامی ۲۷ کشور عضو بر روی رژیم تحریم ها، این موارد باید هر ۶ ماه یکبار بار دیگر به رای گذاشته و مورد تایید قرار گیرد. 

به گزارش تله تریدر، شورای اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تمدید تحریم‌های روسیه برای یک بازه زمانی ۶ ماهه دیگر از سوی اعضا مورد تایید قرار گرفت. این تحریم‌ها کسانی را که باعث به مخاطره افتادن تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین شده اند را هدف قرار داده است.

بدین ترتیب تحریم‌های اتحادیه اروپا که بیش از یک هزار و ۸۰۰ شخصیت و نهاد را شامل می‌شود تا ۱۵ ماه مارس ۲۰۲۴ تمدید شد. 

این تحریم‌ها شامل اعمال محدودیت در مسافرت، بلوکه کردن دارایی ها، ممانعت از داد و ستد و فعالیت‌های اقتصادی افراد و نهاد‌های تحریم شده در این اتحادیه می‌شود. 

برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های اروپا علیه روسیه طی ۱۸ ماه اخیر، این اتحادیه نام ۴ شخصیت روس را از فهرست تحریم‌ها حذف کرد. 

۳ شخصیت روسی که از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شده اند شامل گرگوری برزکین، کارآفرین روس؛ فرخاد احمدوف، میلیاردر روس و مدیر پیشین شرکت اوزون؛ و الکساندر شولگین، فعال اقتصادی در حوزه تجارت الکترونیک می‌شود. اتحادیه اروپا همچنین در اقدامی نمادین نام گورگی شواوف، رهبر نظامی پیشین روسی که سال گذشته فوت کرد را نیز از لیست تحریم‌های خود حذف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
کشتیرانی روسیه
آخرین اخبار