دولت انگلیس دور جدیدی از تحریم‌ها را به دلیل جنگ اوکراین علیه مسکو اعمال کرد.

انگلیس یکی از بزرگترین حامیان اوکراین در جنگ با روسیه محسوب می‌شود. از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن آزادی عمل بیشتری در سیاست خارجی خود یافته است. با این حال، این کشور در بسیاری از سیاست‌ها همچنان هم راستای آمریکا و متحدان اروپایی عمل می‌کند. تحریم روسیه از جمله این سیاست هاست. 

به گزارش تل تریدر، دولت انگلیس امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از اعمال دور جدید تحریم‌های این کشور علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین خبر داد. 

براساس بیانیه دولت، انگلیس واردات الماس از روسیه به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد. ارزش تجارت الماس میان دو کشور سالانه بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است که تحریم‌های جدید باعث قطع این درآمد مالی خواهد شد. 

همچنین براساس تحریم‌های جدید لندن، واردات مس، آلومینیوم، و نیکل با منشاء روسیه ممنوع اعلام شد. فارغ از تحریم‌های مربوط به حوزه واردات، انگلیس در حال کار بر روی لیستی از افراد جدید به منظور گنجانده شدن در فهرست تحریمی خود است. 

در بیانیه دولت انگلیس آمده است: ما در حال کار بر روی تحریم‌هایی هستیم که ۸۶ فرد و نیز شرکت‌های بزرگ صنعتی – نظامی کمک کننده به پوتین را هدف می‌گیرد. این تحریم‌ها کسانی که در جریان‌های کسب درآمد کلیدی روسیه در حوزه‌های انرژی، فلزات و کشتیرانی دخیل هستند را هدف قرار می‌دهد. 

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در این باره ادعا کرد: ما باید به خاطر صلح و امنیت جهانی نشان دهیم که خشونت و اعمال زور در نظام بین الملل پاداشی نخواهد داشت. 

پیش‌تر اتحادیه اروپا نیز از تحریم واردات الماس روسیه به خاک این اتحادیه خبر داده بود. انگلیس یکی از بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین به حساب می‌آید. لندن نخستین کشوری در جهان است که اقدام به ارسال موشک‌های کروز دوربرد به کی یف کرد، اقدامی که با خشم مسکو همراه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصویب تحریم ادامه برده داری قدیم است. همان برده داری ای که جان اف کندی به خاطرش ترور شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خرید الماس و فولاد از روسیه ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اخراج سفرای روسیه از خاک اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه منزوی و ضعیف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقتصاد روسیه باید متلاشی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار