سناتور دموکرات از عدم همکاری وزارت دفاع آمریکا با دیوان بین المللی کیفری علیه روسیه انتقاد کرد.

آمریکا یکی از حامیان اصلی اوکراین در نبرد با روسیه محسوب می‌شود. از کمک‌های مالی و تسلیحاتی تا حمایت‌های دیپلماتیک و تحریم روسیه از جمله اقدامات واشنگتن در حمایت از کی یف به شمار می‌رود. با این حال، اکنون قانونگذاران آمریکایی به دنبال افزایش فشار بر رهبران روسیه به اتهام جنایت جنگی هستند. 

به گزارش الجزیره، سناتور‌های کنگره وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را متهم کردند در همکاری با دیوان بین المللی کیفری به منظور محکوم کردن روسیه به دلیل جنایت جنگی در اوکراین ناتوان بوده است. 

دیک دوربان، سناتور دموکرات در نشست استماع سنا اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا از همکاری با دیوان بین المللی کیفری به منظور تحقیقات درباره جنایت جنگی روسیه در اوکراین امتناع کرده است. 

در ماه مارس سال جاری میلادی دیوان بین المللی کیفری در لاهه اقدام به صدور قرار بازداشت علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل آنچه جنایت جنگی خوانده است کرد. 

دوربان اعلام کرد: کریم خان، دادستان ارشد دادگاه لاهه به من گفت که برخلاف پنتاگون، وزارت خارجه و وزارت دادگستری آمریکا با تحقیقات ما در این زمینه همکاری می‌کنند. 

این سناتور دموکرات با انتقاد از پنتاگون و خطاب به لوید آستین، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد: چرا از به اشتراک گذاشتن شواهدی که ما از طریق پنتاگون درباره جنایات جنگی پوتین کسب کرده و او را پاسخگو می‌کند با دادگاه لاهه اکراه دارید؟

لوید آستین در پاسخ اجمالی به این موضوع گفت: پنتاگون به طور قطع از پاسخگو کردن روسیه به دلیل آنچه در اوکراین انجام می‌دهد حمایت می‌کند. با این حال، من همیشه در هر کاری که انجام دهیم حفاظت از پرسنل نظامی آمریکا را در اولویت نخست خود قرار می‌دهم. 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: من نگران اقدام متقابل روسیه در آینده هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه سیاه برزنگی مگه قانون با کسی شوخی داره یا پسر خاله میشه؟
آخرین اخبار