رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد روسیه نباید تنها به بازار داخلی محدود شود؛ آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین یک "بازار آینده" واقعی هستند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اعضای انجمن تجاری «دلوایا روسیا» دیدار کرد و روز کارآفرینی روسیه را به آن‌ها تبریک گفت. پوتین همچنین خواستار تقویت مجدد بازار شد.

به گزارش خبرگزاری روسی راشاتودی، پوتین در این دیدار گفت: «زمان بازیابی موقعیت‌ها در بازار فرا رسیده است و شرکت‌های داخلی از این فرصت استفاده می‌کنند. دولت به کاهش بار اداری بر مشاغل ادامه خواهد داد.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تأکید کرد: «روسیه نباید تنها به بازار داخلی محدود شود. این راه خودکامگی است.»

به گفته پوتین «آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین، به دلیل مقیاس و چشم‌انداز خود، یک "بازار آینده" واقعی هستند.»

آمریکا و کشور‌های غربی از زمان آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین تحریم‌های سنگینی علیه روسیه وضع کرده‌اند، بیشتر این تحریم‌ها نیز به خرید نفت و گاز روسیه برمی‌گردد. 

مسکو اما با اعمال سیاست‌های پولی و تحت فشار قرار دادن اروپا برای پرداخت بهای نفت روسیه به «روبل» پول ملی این کشور، همچنین قرارداد‌های تجاری با هند، چین و دیگر کشورها، توانسته است با این تحریم‌ها مقابله کند. 

این سیاست‌ها باعث شده است با وجود تحریم‌های غرب، نه تنها ارزش پول ملی روسیه افت نکند بلکه اقتصاد این کشور نیز تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار