یک استاد دانشگاه توضیح می‌دهد که چرا به دانشجویان خود اجازه می‌دهد به جای ممنوع کردن فناوری جدید، ChatGPT را در فرآیند نوشتن خود بگنجانند.

قداست همه چیز، از مقاله‌های دانشگاه گرفته تا آزمون‌های تحصیلات تکمیلی، با دسترسی آسان به هوش مصنوعی پیشرفته مانند ChatGPT، ربات چت هوش مصنوعی که می‌تواند پاسخ‌های واضح و طولانی به سوالات پیچیده ارائه دهد، در خطر است.

معلمان به طور خاص نگران این هستند که دانش آموزان برای انجام تکالیف خود به ChatGPT مراجعه کرده و از آن کمک بگیرند. یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی این است که ساعت را به قرن بیستم برگردانیم و دانش‌آموزان را وادار به نوشتن مقاله‌های امتحانی با استفاده از قلم و کاغذ، بدون استفاده از وسایل الکترونیکی متصل به اینترنت کنیم.

دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، در نظر دارد استفاده از ChatGPT را برای شرکت در امتحان یا نوشتن مقاله به عنوان نقض کد افتخار محسوب کند.

 کارشناسان اعلام کردند که این رویکرد اشتباهی است. زمانی که یک شخص باید نویسنده خوبی می‌شد تا نوشته خوب تولید کند در اواخر سال ۲۰۲۲ به پایان رسید و ما باید خود را با این تغییر تطبیق دهیم. به جای این که دانش آموزان را از استفاده از ابزار‌های نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی صرفه جویی در کار و زمان منع کنیم، باید به دانش آموزان آموزش دهیم که از آن‌ها به صورت اخلاقی و سازنده استفاده کنند.

برای این که در طول حرفه خود رقابتی باقی بمانند، دانش آموزان باید بیاموزند که چگونه یک ابزار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای به دست آوردن خروجی ارزشمند ترغیب کنند و بدانند چگونه کیفیت، دقت و اصالت آن را ارزیابی کنند. آن‌ها باید بیاموزند که مقالاتی منظم و منسجم بنویسند که شامل ترکیبی از متن تولید شده توسط هوش مصنوعی و نوشتار سنتی است.

به عنوان متخصصانی که در دهه ۲۰۶۰ و بعد از آن، باید یاد بگیرند که چگونه با سیستم‌های هوش مصنوعی تعامل سازنده داشته باشند و از آن‌ها برای تکمیل و تقویت خلاقیت انسان با قدرت خارق العاده‌ای که هوش مصنوعی اواسط قرن بیست و یکم وعده داده بود، استفاده کنند.

علاوه بر دلایل آموزشی صحیح برای برخورد با ChatGPT به عنوان یک فرصت و نه تهدید، دلایل عملی نیز وجود دارد. ممنوعیت موثر دسترسی به این فناوری به سادگی امکان پذیر نیست. بسیاری از دانش آموزان نمی‌توانند در برابر وسوسه کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای نوشتن خود مقاومت کنند. چگونه یک موسسه آموزشی ممنوعیت ChatGPT را اجرا می‌کند؟ در حالی که ابزار‌هایی برای تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، نسخه‌های آینده هوش مصنوعی در تقلید از نوشته‌های انسان بهتر خواهند شد تا حد تقلید از سبک شخصی که از آن استفاده می‌کند. در مسابقه تسلیحاتی حاصل، ابزار‌های نوشتن هوش مصنوعی همیشه یک قدم جلوتر از ابزار‌های تشخیص متن هوش مصنوعی خواهند بود.

اجرای ممنوعیت ChatGPT نیز ناگزیر باعث بی‌عدالتی مثبت کاذب و منفی کاذب می‌شود. برخی از دانش‌آموزانی که علی‌رغم ممنوعیت از ChatGPT استفاده می‌کنند، از شانس یا به لطف ویرایش دقیق متن تولید شده توسط هوش مصنوعی، از پرچم‌گذاری نوشته‌شان به‌عنوان کمک هوش مصنوعی اجتناب می‌کنند.

بدتر از آن، برخی از دانش‌آموزان به دروغ متهم به استفاده از ChatGPT می‌شوند که استرس زیادی ایجاد می‌کند و به طور بالقوه منجر به مجازات برای اشتباهی که مرتکب نشده‌اند، می‌شود و در مورد این بحث که یادگیری خوب نوشتن فوایدی فراتر از نوشتن دارد، چطور؟ نوشتن یک مقاله خوب از ابتدا نیاز به تفکر دقیق و اغلب پر زحمت در مورد سازماندهی، جریان و ارتباطات دارد.

یادگیری نوشتن بدون هوش مصنوعی در واقع باعث ترویج تفکر متمرکز و منظم می‌شود، اما یادگیری ترکیب موفقیت آمیز نوشتن بدون کمک و AI برای ایجاد مقاله‌های واقعا خوب نیز به این ویژگی‌ها نیاز دارد.

نوشتن هنری است که در خور احترام فراوان است، کاری که تعداد کمی از ما تا به حال بر آن مسلط بوده‌ایم، اما بیشتر دانش‌آموزان تمایلی به تبدیل شدن به نویسندگان حرفه‌ای ندارند. در عوض، آن‌ها برای مشاغلی آماده می‌شوند که در آن برای اهدافی فراتر از نویسندگی، می‌نویسند. همان طور که امروز انجام می‌دهیم، آن‌ها برای برقراری ارتباط، توضیح، متقاعد کردن، یادآوری، درخواست و متقاعد کردن می‌نویسند. ابزار‌های نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی، زمانی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، به آن‌ها کمک می‌کند تا این کار‌ها را بهتر انجام دهند.

یکی از استادان حقوق دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: هنگامی که در اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ دانش آموز راهنمایی و دبیرستان بودم، به من گفتند موفقیت حرفه‌ای مستلزم «خوش قلم زدن» و توانایی انجام بخش‌های طولانی با دست است.

زمانی که در اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد نیروی کار حرفه‌ای شدم، پیشرفت‌های تکنولوژی این مهارت‌ها را منسوخ کرده بود. تغییر فرهنگ آموزشی می‌تواند بسیار کند باشد، همان‌طور که این واقعیت نشان می‌دهد که امروزه بسیاری از مدارس هنوز کودکان را مجبور می‌کنند که تقسیم‌بندی طولانی را بیاموزند، وظیفه‌ای که هرگز در جایی خارج از مدرسه مجبور به انجام آن نخواهند بود. با نوشتن هوش مصنوعی، مربیان باید از منحنی فناوری جلوتر بمانند، نه اینکه چندین دهه از آن عقب باشند.

نتیجه: من به دانش‌آموزانم کمک می‌کنم تا برای آینده‌ای آماده شوند که در آن هوش مصنوعی در مقابل یک ابزار جدید، به سادگی یک ابزار فناوری دیگر است؛ من همچنین به آن‌ها می‌گویم که آن‌ها به تنهایی و به طور کامل مسئول نوشته‌هایی هستند که با نام خود می‌نویسند. اگر واقعا نادرست است، این به عهده آن‌هاست. اگر بد سازماندهی شده باشد، این به عهده آن‌هاست. اگر از نظر سبکی یا منطقی ناسازگار باشد، این به آن‌ها مربوط می‌شود.

به طور خلاصه، من دانش‌آموزانم را تشویق می‌کنم تا کاربرانی مسئول و آگاه از فناوری‌های هوش مصنوعی شوند که نقش بسیار مهمی در طول حرفه‌شان ایفا خواهد کرد. نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی، به اصطلاح روی دیوار است.

منبع: scientificamerican

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار