رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ثبت ۱۹ میلی‌متر بارندگی (۲۲ سانتی‌متر برف) در شبانه‌روز گذشته پربارش‌ترین شهر استان آذربایجان‌غربی بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد به اشاره به بارش برف در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی گفت: در این مدت بارش‌ها در شاهین دژ ۱۴ میلی‌متر، بوکان ۱۳.۸ میلی‌متر، مهاباد ۱۱.۵ میلی‌متر، میاندوآب ۱۰.۱ میلی‌متر، اشنویه ۷.۶ میلی‌متر، نقده ۷.۲ میلی‌متر، تکاب و پیرانشهر نیز ۷ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی امروز از منطقه ما خارج می‌شود، اما به دلیل وجود رطوبت در هوا تا روز یکشنبه هفته بعد در برخی مناطق استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در این مدت دمای هوای شبانه نیز بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزیش خواهد یافت.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای هفت درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی یک و ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.