رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در حال حاضر جمعیت پرندگان در تالاب کانی‌برازان با بیش از ۶۰ هزار قطعه حدود ۳۰ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب کانی‌برازان در این فصل از سال به زیستگاه امن برای پرندگان بومی و مهاجر تبدیل شده و در حال حاضر جمعیت پرندگان تالاب با بیش از ۶۰ هزار قطعه حدود ۳۰ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: هم  اکنون وضعیت تالاب بین المللی کانی‌برازان مهاباد مطلوب بوده و بعد از ۲ دهه در حال حاضر حدود ۱۸ میلیون متر مکعب آب که ظرفیت کامل تالاب محسوب می‌شود، در خود جای داده است.

سلیمانی ادامه داد: امسال بیش از ۵ میلیون مترمکعب حق آبه این تالاب تامین شده است؛ افزایش جوجه‌آوری، فراوانی و همچنین تنوع پرندگان در این تالاب با وجود طی شدن حدود یک ماه از فصل گرما در اوج خود قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین تصریح کرد: به دلیل افزایش جلبک در سطح تالاب بحث تغذیه گردی مطرح بوده که با استفاده از اقدامات بیولوژیکی و اقدام عملی نسبت به پاکسازی آن اقدام خواهد شد.

به گفته سلیمانی، هم اکنون این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر بفرد خود در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.