مراسم شام غریبان شهیدان دشت کربلا شامگاه امروز در مسجد امام حسین (ع) و مسجد محمدرسول الله تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد با حضور عاشقان عاشورایی برگزار شد.

در مراسم شام غریبان، عزاداران و دوست‌داران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با روشن کردن شمع در فضایی سرشار از حزن و اندوه با زینب کبری (س) و اسرای دشت کربلا همنوا شدند و به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

این مراسم امشب هم‌زمان با شام شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، با حضور عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) پس از اقامه نماز مغرب عشا در مساجد امام حسین (ع) و محمد رسول الله تیپ ۳۶۴ شهیدنصیرزاده ارتش در مهاباد برگزار شد.

عزاداران در این مراسم معنوی با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، حزن و اندوه خود را از واقعه جانگداز کربلا به نمایش گذاشتند و با نوحه‌خوانی و اشک ماتم، با خاندان عصمت و طهارت (ع) همدردی کردند.

سوگواران همچنین با روشن‌کردن شمع، یاد و خاطره شهدای کربلا و همچنین اطفال غریب و مصیبت‌زده امام حسین (ع) را گرامی داشتند و با توسل به این امام همام، از خداوند متعال عاقبت به‌خیری و شفاعت در روز قیامت را طلب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.