فرماندار ویژه مهاباد گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان با افزایش ۲۰ درصدی در مقایسه با پارسال به ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان گفت: ۲۰ درصد اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، سه درصد نفت و گاز و ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در قالب ۱۰۴ طرح عمرانی در بین دستگاه‌های اجرایی توزیع خواهد شد و در طول سال نیز با توجه به نیاز امکان افزایش آن وجود دارد.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: اعتبارات امسال براساس طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها ۵۰ درصد بوده و یا امکان تکمیل در امسال را دارند، اولویت‌بندی شده است.

عباسی با بیان اینکه تلاش شده اصل عدالت را در تخصیص اعتبارات رعایت کنیم، در ادامه گفت: بودجه‌های ویژه دیگری نیز شامل اعتبارات توزیع نشده، اعتبارات ملی و همچنین منابع مالی در نظر گرفته شده در جریان سفر استاندار به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر طرح‌های خود در راستای تخصیص کامل اعتبارات باشند و با مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: پارسال نیز در مجموع هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۱۰۱ طرح به این شهرستان اختصاص یافته بود که حدود ۷۵ درصد آن تخصیص یافت.

در ادامه جلسه هر یک مدیران دستگاه‌های اجرایی در رابطه‌های با سهم اعتبارات و مشکلات حوزه خود بحث و گفتگو کردند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.