رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: کمینه دمای هوای این استان با توجه به بارش برف و نیز خروج سامانه بارشی از منطقه، ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی که از اواخر وقت جمعه قبل در آسمان این استان فعال شده بود به فعالیت در منطقه همچنان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان در شهرستان پیرانشهر با ۱۲ میلی‌متر برف و باران گزارش شده و در ارومیه نیز ۲ میلی‌متر باران ثبت شده است.

صابری با بیان اینکه فعالیت این سامانه از امروز تضعیف می‌شود، افزود: بارش‌ها به صورت خفیف و پراکنده در جنوب و مرکز آذربایجان غربی تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در کل شهر‌های جنوب استان بارش در ۲۴ ساعت گزارش شده است، گفت: سردشت، بوکان، شاهین دژ، نقده، میاندوآب، اشنویه، مهاباد، تکاب و ارومیه دارای بارش‌های بالای ۲ میلیمتر بودند و در شمال استان آخرین میزان بارش‌ها یک و زیر یک میلی‌متر بوده است.

صابری با اشاره به رطوبت موجود که در هواست، اضافه کرد: سکون هوا و مه صبحگاهی را در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم، ولی دما‌های بیشینه تغییری ندارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: کمینه دما‌های استان از امشب به زیر صفر می‌رسد و دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی ۲ و مثبت چهار درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی تاکید کرد: چالدران با منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین و پلدشت با مثبت هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان در این مدت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.