با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، زنگ پژوهش در دبستان پسرانه ثارالله آموزش و پرورش ناحیه یک نواخته شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان دراین مراسم گفت: امروز در فضای مجازی اخباری منتشر می‌شود که ممکن است هیچ سند معتبری نداشته باشند که ضرورت دارد بدون تحقیق و پژوهش آن‌ها را باور نکنیم.

او با بیان اینکه نخست باید معنای تحقیق و پژوهش را بدانیم، افزود: پژوهش یک روند هوشمندانه و سازمان یافته برای بازگویی رفتار‌ها و نگاشته هاست، در حوزه‌های مختلف هر کدام از ما می‌توانیم یک پژوهشگر باشیم و پژوهش ما زمانی اثربخش است که هوشمندانه و خلاقانه باشد و دیگران این پژوهش را انجام نداده باشند.

او گفت: پژوهش باید بر اساس مشاهدات عینی ما باشد، بدانیم که چرا می‌خواهیم پژوهش کنیم؟ باید بدانیم که ما با چه مشکل و مساله‌ای مواجهیم و می‌خواهیم مشکلی از جامعه رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هر کس علم بیشتری داشته باشد قدرت بیشتری دارد، بیان داشت: پژوهش دو فایده مهم دارد تولید و یافتن دانش معقول و ابطال دانش غیر معقول، هدف ما این است که دانشی را واکاوی کنیم.

رضایی ضمن تبیین موفقیت‌های اخیر دانش آموزان استان در زمینه‌های علمی – پژوهشی گفت: هر دانش آموزی در زمینه یا زمینه‌هایی مستعد است که باید شناسایی و پرورش داده شود.

برچسب ها: پژوهش ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار