فداکار با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای واگذاری زمین‌های مسکن و طرح ملی مسکن بر لزوم افزایش سرعت این فرآیند در جنوب استان کرمان تأکید کرد.

محمدمهدی فداکار در جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان کرمان  با اشاره به چالش‌های تأمین زمین به دلیل جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر در استان کرمان، گفت: واگذاری زمین در خارج از شهر کرمان تاکنون به خوبی انجام شده است، اما در جنوب استان باید سرعت بیشتری پیدا کند. 

وی همچنین از واگذاری ۳ هزار زمین در رفسنجان در روز‌های آینده خبر داد و افزود: این کار باید هر چه سریع‌تر انجام شود. 

استاندار کرمان در ادامه بر اهمیت زیرساخت‌ها بعد از واگذاری زمین تأکید کرد و گفت: اعتبارات لازم برای انجام عملیات زیرساختی آماده است و ساخت بسیاری از زمین‌های واگذار شده، آغاز شده و زیرساخت‌ها در حال پیشرفت است. 

وی در خصوص تأمین سبد غذایی برای زنان باردار، تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های پشتیبانی کننده است که نیاز‌های خاص را شناسایی و در صورت لزوم کمک کنند.

فداکار همچنین به موضوع نگهداری حیوانات خانگی اشاره  و تصریح کرد: ترویج آموزه‌های دینی در این زمینه ضروری است و  نگهداری سگ نه تنها یک آسیب اجتماعی و شرعی است، بلکه بر شعار فرزندآوری و افزایش جمعیت نیز آسیب خواهد زد، بنابراین، باید گزارشی تهیه و محتوای آموزشی براساس دلایل علمی و اجتماعی تولید شود. همچنین از طریق شورای تأمین، پیگیری ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها مجددا انجام گیرد. 

رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گزارش داد که تاکنون در حوزه طرح جوانی جمعیت در شمال استان کرمان، نزدیک به ۲۳ هزار و ۷۹۴ نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۲۵۳ خانواده دارای سه فرزند و ۶ هزار و ۵۴۱ خانواده دارای چهار فرزند هستند.

وی افزود: تا به امروز، در زمینه واگذاری قطعات و زمین‌ها، ۸ هزار و ۴۲۳ قطعه زمین تخصیص یافته و نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ قرارداد واگذاری به متقاضیان ارائه شده است. همچنین ۴۹۳ قطعه زمین در شهر ماهان در طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

حافظی همچنین بیان کرد: نیمی از ثبت‌نامی‌های موجود در سایت از سطح شمال استان در حال افزایش و انجام است. 

وی در خصوص شهرستان کرمان بیان کرد: از کل ۲۳ هزار نفر ثبت‌نامی، بالغ بر ۷ هزار و ۵۲۶ نفر متعلق به شهرستان کرمان است که یک‌سوم کل آمار را شامل می‌شود و نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در این شهرستان واگذار شده است. 

حافظی در ادامه به جزئیات ثبت‌نام خانواده‌ها در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان، ۵ هزار و ۵۷۶ خانواده دارای سه فرزند وجود دارد که از این تعداد، یک هزار و ۳۱۵ نفر در شهر کرمان و ۲ هزار و ۷۲۷ نفر در شهر ماهان ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۲ هزار و ۱۳ نفر از خانواده‌ها دارای چهار فرزند هستند که ۴۱۹ نفر از آن ها در کرمان و ۹۹۰ نفر در ماهان ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: به طور کلی، ۷ هزار و ۵۸۶ نفر از کل شهرستان کرمان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون یک هزار و ۶۲ قطعه زمین به این شهرستان اختصاص یافته و نزدیک به ۳۴۰ قرارداد نیز در شهر کرمان منعقد شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار