رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان، فرهنگ سازی و آموزش مراقبت‌های ترافیکی را مهم ترین موضوع تردد دانش آموزان از خانه تا مدرسه عنوان کرد.

در آستانه بازگشایی مدارس، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، به خانواده‌ها توصیه کرد با آموزش دادن چند نکته مهم، سلامت و ایمنی را در هنگام تردد فرزندان در مسیر مدرسه فراهم کنند و آن را ارتقا دهند.

وی افزود: به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده است که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی گردد، اطمینان حاصل کنید که از محل‌های امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان بیان کرد: فرزندان خود را با تابلو‌های راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنید و برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی را وضع و او را به اجرای دقیق آن ملزم کنید.

وی بیان داشت: اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می‌کند، تمام نکات ایمنی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن را به وی گوشزد کنید.

سرهنگ خوشوقت گفت: برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس‌های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده کنید و به سایر راننده‌ها اعتماد نکنید. 

 وی افزود:  خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودرو‌های بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید و مصادیق رعایت کردن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به کودکان خود بیاموزیم.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: به فرزندان خود تأکید کنید که اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، فورا مسئله را با شما یا مسئولان مدرسه در میان بگذارند و هرگز به افراد غریبه اعتماد نکنند و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله نقلیه آن ها خودداری کنند و به تقاضای نامعقول دیگران صراحتا و بدون واهمه «نه» بگویند.

وی  تاکید کرد: از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند، وظیفه ما است که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم و به آن ها بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده رو تردد کنند و مسیر‌های اصلی را به کوچه‌های خلوت و مسیر‌های میان بر نا امن ترجیح دهند.

سرهنگ خوشوقت تصریح کرد: سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه، مصداق تخلف قانونی است و خطرآفرین خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار