با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اتحادیه قنادان کرمان، جشنواره کلمپه کرمان در آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 از پوستر جشنواره کلمپه کرمان که قرار است در آبان‌ماه امسال با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و اتحادیه قنادان کرمان، برگزار شود، امروز رونمایی شد.

سیدمرتضی حسینی، معاون فرهنگی شهردار کرمان، در این جلسه با تأکید بر اینکه باید داشته‌های خود را بشناسیم و آن ها را حفظ و معرفی کنیم، گفت: ما به‌عنوان یک کرمانی در سنت و تاریخ کرمان غرق هستیم و شاید به همین دلیل قدر داشته‌های خود را به‌درستی نمی‌دانیم.

وی افزود: خاستگاه صنایع دستی، خوراک و شیرینی‌های سنتی و همه داشته‌های ما، جغرافیا و اقلیم کرمان است و این صنایع‌دستی بیرون از این جغرافیای فرهنگی؛ یعنی کرمان، ماهیت اصیل خود را نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: باعث افتخار ما است که قدمی برای فرهنگ کرمان برداریم و امیدواریم در کنار هم بتوانیم بخش کوچکی از میراث کهن کرمان را معرفی کنیم.

حمید رنجبر، رییس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشان کرمان هم در این نشست گفت: در جشنواره کلمپه کرمان، مراحل پخت سنتی کلمپه و همچنین مراحل تولید دستگاهی آن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و همان‌جا پخته و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مُهر‌های نقش‌دار تهیه کلمپه از قدیم تا امروز در کنار این جشنواره، افزود: در این جشنواره همچنین بسته‌های آموزشی در زمینه اصول بسته‌بندی، استاندارد، بهداشت و کیفیت برای تولیدکنندگان برگزار خواهد شد.

حسین شعبانی‌منش، نایب‌رییس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشان کرمان هم گفت: متأسفانه تاکنون برای معرفی سوغات کرمان، آن‌طور که باید فعالیت قابل توجهی نشده  است و در این زمینه اگر حمایت ارگان‌های بزرگ نباشد، ما هم نمی‌توانیم کاری در خور انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشان کرمان طی ماه‌های اخیر جزو اتحادیه‌های برتر اتاق اصناف شده است، افزود: خوشحال هستیم که جشنواره کلمپه کرمان قرار است به یاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، برگزار شود و امیدواریم در سال‌های آینده نیز، تداوم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار