مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال ۲۲ هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان کرمان مشغول تحصیل هستند.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست ستاد شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بنیاد شهید دستگاه و نهاد مقدسی است که پیشگام در زمینه خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران است.

او بازدید از خانواده معظم شهدا،  انجام مشاوره تحصیلی، وجود پایگاه های مطالعاتی برای دانش آموزان، برگزاری کلاس های تقویتی برای آنان و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را از اولویت های ستاد شاهد استان بیان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تاکید بر امر نظارت مستمر، رسیدگی و پیگیری لازم برای ارتقای امور تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر افزود: خانواده های شاهد و ایثارگران حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارند؛ بنابراین باید زمینه رشد و ارتقای تحصیلی و علمی فرزندان ایثارگر فراهم شود.

او از برگزاری کلاس های آمادگی و مشاوره کنکور ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس شاهد و طرح پراکنده با حضور دبیران مجرب و متعهد آموزش و پرورش خبر داد و افزود: رشد ارتقای علمی دانش آموزان طرح شاهد  برای موفقیت در آزمون سراسری از مهم ترین اهداف برگزاری این کلاس ها است.

رضایی گفت:  برای قدر دانی از خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان کارگاه های آموزشی، انگیزشی کنکور، شیوه های مطالعه و توانمند سازی ویژه دانش آموزان مدارس شاهد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به ارسال دستورالعمل اردوهای دانش آموزی به مدارس استان کرمان گفت: در این بخشنامه تاکید شده است که هر دانش آموز باید حداقل ۲ روز به اردو برود که مدارس شاهد نیز از این برنامه مستثنی نیستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان مشغول تحصیل هستند بیان کرد: پدران دانش آموزان طرح شاهد از جان خود گذشتند و همه  مردم و کشور مدیون خانواده شهدا و به آن ها بدهکار هستند.

او تاکید کرد: باید امید و امید آفرینی را در جامعه در قالب جهاد تبیین ترویج دهیم؛ زیرا متاسفانه توانمندی ها و دستاوردهای نظام به خوبی نشان داده نمی شود.

رضایی گفت: باید با هر موفقیتی که دانش آموزان کسب می کنند از آن ها تجلیل شود؛ زیرا تجلیل از دانش آموزان ضمن ایجاد انگیزه در دانش آموزان نقش موثری در جامعه پذیری آن ها دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.