رییس پلیس‌راه عنبرآباد در جنوب کرمان گفت: علت وقوع آتش، حمل سوخت قاچاق بوده است.

سروان ابوذر شیخی پور رییس پلیس‌راه عنبرآباد در جنوب کرمان اظهار کرد: روز گذشته یک تصادف در جاده فرعی روستایی «ده رضا» از توابع عنبرآباد رخ داد که بلافاصله عوامل پلیس در محل حاضر شدند.

وی بیان کرد: در این خودرو ۲ نفر برادر با یک نفر پسر عموی آنها که داخل خودرو و اهل دلگان استان سیستان و بلوچستان و به مقصد (دلگان ) در حال حرکت بودند که خودرو از مسیر حرکت خود خارج شده و پس از بجای گذاشتن ۸۰ متر آثار کشیدگی لاستیک و چند مرحله نزول حین واژگونی در حاشیه جاده انرژی آن تخلیه و متوقف می شود و در اثر این تصادف سه نفر از سرنشینان خودرو کاملا در آتش می سوزند.

سروان شیخی پور افزود: تردد خودروهای شوتی حوادث تلخی را رقم می زند و جولان این خودروها به یکی از چالش‌های جدی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هر چند نظارت‌های پلیس برای برخورد و توقیف این خودروها در جاده‌ها تشدید شده است، اما شوتی سوارها آنچنان بی محابا در جاده‌ها با سرعت‌های جنون آمیز رانندگی می‌کنند که جان خودشان و جان دیگر استفاده کنندگان از راه را نیز به خطر می‌اندازند.

رییس پلیس راه عنبرآباد گفت: تعداد زیادی بر اثر تصادفات خودروهای سوخت بر در جاده‌ها جان خود را از دست داده اند.

سروان شیخی پور با بیان اینکه حمل سوخت قاچاق در داخل اتاق خودرو با مشک، ترفند این افراد است که یک هزار تا ۲ هزار لیتر سوخت را جاساز می‌کنند افزود: همین کار باعث ایجاد اختلال در تعادل خودرو به ویژه در عارضه‌های هندسی جاده نظیر پیچ و خم‌ها شده و خودرو به‌صورت غیرارادی بی تعادل و از جاده خارج و واژگون می‌شود.

وی بیان کرد: این وضعیت همراه با حرکت تهاجمی و سرعت غیرمجاز و رانندگی تحت استرس زیاد شدت حوادث را افزایش می‌دهد که گاه باعث انفجار، حریق و افزایش تلفات و خسارات ناشی از تصادف خودروهای حامل قاچاق سوخت می‌شوند.

رییس پلیس عنبرآباد تصریح کرد: علت حادثه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از حمل بار غیرمتعارف سوخت قاچاق تشخیص داده شده است.

برچسب ها: قاچاق سوخت ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار