حجت الاسلام حمیدی گفت: قضات می‌توانند در صدور آرای جایگزین حبس برای افرادی که دارای تخصص خاصی هستند، به جای رفتن به زندان، حکم آموزش رایگان رشته‌های فنی در مناطق محروم صادر کنند. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در جمع مدیران و کارکنان و حرفه آموزان در این مرکز با تاکید بر اینکه اقدامات حرفه آموزی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باید مورد حمایت ویژه قوای سه گانه کشور باشد، گفت:دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باید مجموعه‌های آموزشی مثل فنی و حرفه‌ای را کمک کنند تا بهتر بتوانند در انجام ماموریت شان که تربیت نیروی کار ماهر و متخصص می‌باشد، موفق باشند.

وی افزود: این آمادگی در دادگستری استان کرمان وجود دارد که با هم همفکری و انعقاد یک تفاهم نامه کاربردی، زمینه همکاری‌های بیشتر در دو مجموعه را افزایش دهیم.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: قضات می‌توانند در صدور آرای جایگزین حبس  برای افرادی که به هر دلیلی مرتکب جرمی می‌شوند و محکوم به حبس و زندان می‌شوند، اما دارای تخصص و توانمندی خاصی هستند، به جای رفتن به زندان حکم آموزش رایگان رشته‌های فنی در مناطق محروم و کم برخوردار صادر کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ولادت با سعادت بزگ منجی عالم بشریت حضرت ختمی مرتبت پیامبر عظیم الشان اسلام و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع)، گفت: در آستانه سالگرد هفته دفاع مقدس و این دوران افتخارآفرین تاریخ کشورمان هستیم و  به روح بلند همه شهدای عزیز، شهدای استان مان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: امروز یک دیدار خیلی خوب و کاربردی در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان داشتیم و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفتیم. اقدامات بسیار ارزشمندی برای مهارت آموزی در این مرکز در حال انجام است.

لزوم تغییر در باور مردم درخصوص اهمیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای 

وی اضافه کرد:ما امروز مشکلی که در کشور داریم موضوع استقبال نکردن از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی است، متاسفانه یک فرهنگ غلط در خانواده‌ها و بین مردم حاکم است، دوست دارند فرزندانشان را به سمت تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی سوق دهند. نمی‌خواهیم بگوییم بد است، علم آموزی بسیار خوب و پسنیده است، اما آنچه که امروز نیاز صنعت کشور و جامعه است، کسب آموزش‌های تئوری و حرفه آموزی است. 

قاضی القضات استان کرمان تاکید کرد:صداوسیما، رسانه‌ها، ائمه جمعه و اداره کل فنی و حرفه‌ای بایستی بین مردم و خانواده فرهنگ سازی کنند تا مردم ترغیب شوند و فرزندان خود را به سمت کسب مهارت‌های فنی سوق دهند.

وی ادامه داد:چه اشکال دارد فردی که مدرک مهندسی، کارشناسی ارشد دارد بیاید و  یک دوره مهارت آموزی را در این مجموعه‌ها بگذراند و به یک انسان عالم دانشمند تحصیل کرده کار بلد تبدیل شود، این نیاز امروز جامعه ما است.

وی افزود:جامعه ما امروز به مشاغل فنی و حرفه‌ای نیازبیشتری دارد، هم به دلیل اشتغال آفرینی و هم به دلیل نیاز‌هایی که مردم به آن دارند و  رشته‌های فنی بسیار ارزشمند و حتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. 

نقش مهم مهارت آموزی در بازگشت مجدد مجرمین به زندان 

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان ضمن قدردانی از اقدامات حرفه آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح زندان‌های استان، گفت:خوشبختانه با همکاری خوب اداره کل زندان‌های استان با مجموعه فنی و حرفه‌ای، شاهد آموزش مددجویان در زندان‌ها هستیم و بسیاری از زندانیان پس از کسب این مهارت‌ها و دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای پس از آزادی از زندان در شغل‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و از بازگشت مجدد آن ها به زندان و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار