با سرمایه گذاری در ۴ طرح مرتبط با صنایع پشتیبان مس و زنجیره ارزش مس در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه موافقت شد.

سرپرست معاونت نوآوری فناوری و توسعه کسب کار شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه شناسایی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان پرداخت. 

مجیدبلباسی گفت: یکی از این اقدامات انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز علمی و مجموعه‌های دانش‌بنیان از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، پارک هایتک کرمان، دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای شهید چمران کرمان، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته صحا بوده است. 

وی افزود: همچنین ایجاد کمیته تخصصی ارزیابی طرح‌های دانش‌بنیان و فناور متشکل از نخبگان و اساتید و صاحبنظران ملی در حوزه فعالیت‌های معدنی و دانش بنیان و نمایندگانی از صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک‌های علم و فناوری از دیگر اقدامات مهم این شرکت در یک سال اخیر بوده است.

 بلباسی از انجام بازدید‌های متعدد بازدید از پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مختلف کشور و انجام مذاکرات و برگزاری جلسات تخصصی به منظور شناسایی طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه خبر داد. 

وی گفت: به دلیل صیانت از حقوق و منافع سهامداران محترم، مقرر شد در فاز نخست طرح‌های با TRL بالای ۶ مورد مطالعه قرار بگیرد، بر همین مبنا، بعد از بازدید از بیش از ۳۰ پارک علم و فناوری در سراسر کشور، ۱۱۹ طرح شناسایی شد که از این تعداد ۹۱ طرح مورد ارزیابی اولیه از منظر فنی، اقتصادی و بازار مصرف قرار گرفتند.

به گفته وی، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در گام بعد طرح‌های تایید شده در این معاونت به کمیته تخصصی ارزیابی طرح‌های دانش‌بنیان جهت ارزیابی مجدد ارجاع داده شد که تا امروز تعداد ۷ طرح تاییدیه این کمیته را گرفته است و شرکت با در نظر گرفتن منافع سهامداران با سرمایه‌گذاری در ۴ طرح مرتبط با صنایع پشتیبان مس و زنجیره ارزش مس موافقت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار