رئیس جمهور آمریکا از غول‌های بزرگ صنعت نفت این کشور خواست تولید نفت خام خود را برای کاهش بهای سوخت افزایش دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت: «اکسون (شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا) این سه ماهه بیشتر از خدا پول درآورده است» و بار دیگر از این غول نفتی آمریکا بابت تولید نکردن نفت بیشتر که می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود، صرفا به این خاطر که سود بیشتری به جیب بزند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه سخنرانی در مورد تورم در لس آنجلس در کالیفرنیا، خاطر نشان کرد: «می خواهم چیزی در مورد شرکت‌های نفتی بگویم. ما ۹۰۰۰ مجوز حفاری داریم. آن‌ها حفاری نمی‌کنند. چرا آن‌ها حفاری نمی‌کنند؟ به این علت که با تولید نکردن بیشتر، پول بیشتری در بیاورند.»

وی افزود: «از سوی دیگر آن‌ها سهام خود را دوباره می‌خرند، اقدامی که رک و پوست کنده باید مشمول مالیات شود، و هیچ سرمایه گذاری جدیدی نمی‌کنند.»

جو بایدن قبلا نیز به شرکت‌های نفتی تاخته بود. او آن‌ها را متهم می‌کند که به جای سرمایه گذاری در تولید، فقط به فکر ثروت اندوزی به ضرر مصرف کنندگان هستند. رئیس جمهور آمریکا گفت: «هیچ چیز تغییر نکرده است و آن‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند.»

وی افزود: «من همیشه فکر کردم که جمهوری خواهان موافق سرمایه گذاری هستند. اکسون، سرمایه گذاری را شروع و مالیات خود را پرداخت کنید.»

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به علت شرایط بد جوی، عملیات تعمیر و نگهد اری و توقف فعالیت‌ها نفت و گاز کمتری تولید کرده است.

اما این شرکت با وجود هزینه سنگینی که خروج از روسیه برای آن به همراه داشت، از افزایش قیمت نفت برای دو برابر کردن سود خالص خود بهره برد.

گفتنی است افزایش تورم در آمریکا و کاهش شدید ارزش سهام سبب کاهش سرمایه گذاری در این کشور شده است. نرخ تورم در این کشور به ۸.۶ درصد یعنی به بالاترین حد خود در ۴۱ سال اخیر رسیده است. این سریعترین میزان رشد تورم از سال ۱۹۸۱ میلادی محسوب می شود.

برچسب ها: جو بایدن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خب آخه بایدن شومپت کت کله‌. به جای این کارا عین آدم تحریم های ایران رو بردار و نفت ایران رو بخر. خاک تو سر کت کلت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
جان من، از این به بعد وقتی سرفه می کنی ، کمی مواظب باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
این در حالی است که آمریکا خود از بزرگترین تولید کنندگان خودرو برقی است یقینا قیمت نفت بالا، نه به ضرر آمریکا و نه به ضرر تولید کنندگان بزرگ جهان بلکه به ضرر اقتصادهای بزرگ و وابسته به نفت همچون ژاپن و چین و کره و هند و ایران و بقیه کشورهای بزرگ و وابسته به انرژی است.
آمریکا کنترل اقتصاد شرق و حتی اروپا را تنها با سیاستی فریبکارانه به نتیجه رساند و در اصل هدف های مهم و با اولویت چین و اروپا و بعد دیگران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اگر رییس جگهور باشم تو شش ماه اول دلار را میارم زیر بیس تومن ورشد اقتصادی چهاردرصد تو سال اول رشد ۸ به بالا و در سه سال ایران را کشور صنعتی ثروتمند بارشددورقمی ه اهم کرد البته با اختیار تام
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
پس باین رویکرد باید انتخابات زود هنگام برگذار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
تولید نفت بیشتر دروغی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخخخخ،دروغ بزرگ ریس جمهور آمریکا!
این وسط خودش سود میکند آنکه ضرر میکند اروپای بیچاره و اقتصاد غول پیکر چین هستند پس بایدن سیاستش در بالا بردن نفت گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام آقای بایدن،

میلاد عالم آل محمد (ع) ،
هشتمین ستاره آسمان امامت ،
مبارک باد ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار