خطیب نماز جمعه تهران گفت: معنای شعار سال امسال نگاه علمی و فناورانه به تولید است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در خطبه‌های پیش از نماز گفت: از ابتکارات رهبری نام‌گذاری‌های سال است که تشریفاتی و شعاری نیست بلکه نقشه راه مسؤلان است.

رهبری شعار سال امسال را «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام گذاری کردند.

رهبری موضوع مهم اقتصاد که رکن اصلی آن موضوع حمایت از تولید و اشتغال است‌ را مورد تاکید قرار دادند و همواره کلید واژه تولید در شعارهای سال به چشم می خورد.

به گفته خاتمی معنای شعار سال امسال نگاه علمی و فناورانه به تولید است که باعت افزایش بهره وری و رقابت پذیری در عرصه جهانی در حوزه تولید و ... می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید تاکید کرد شاخص ارزیابی دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدامات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین آنهاست.

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد که فقط نباید به ارتقا کمی توجه کرد بلکه باید بر ارتقا کیفی هم توجه کرد.

وی اعلام کرد: در ۱۰ سال گذشته دیدیم رهبری در نام گذاری سال بر مسائل اقتصادی تاکید دارند، زیرا دشمن می‌خواهد از همین مسئله به ما ضربه بزند.

نام‌گذاری سال‌ها به‌طور رسمی توسط مقام معظم رهبری اولین بار در پیام نوروزی سال ۱۳۷۸ رخ داد، در آن سال رهبری عنوانی را برای آن سال انتخاب کرد و پس از آن این نام‌گذاری به شکل یک سنت همه‌ساله تکرار می‌گردد.

این مقام مسئول تاکید کرد که شیوه همیشگی دشمنان ضربه زدن به شیوه اقتصادی است و در حکومت دینی ما این توطئه‌ها ناکام خواهد ماند.

برچسب ها: نماز جمعه ، شعار سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
بسیار عالی و تاثیر گزار هم هست در سالهای قبل هم نتایجش را دیدیم
آخرین اخبار