عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای کابینه باید تخصص لازم را برای پستی که به آنها داده می‌شود، داشته باشند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خصوصیات اشخاصی که باید در کابینه دولت چهاردهم حضور داشته باشند، اظهار کرد: افرادی باید برای تصدی در کابینه دولت چهاردهم انتخاب شوند که در مواضع آنها با سیاست‌های نظام و رهبر معظم انقلاب زاویه وجود نداشته باشد.

وی افزود: اعضای کابینه باید تخصص لازم را برای پستی که به آنها داده می‌شود داشته باشند، از طرفی باید سیاست‌های ابلاغی نظام را به صورت صد درصد رعایت و در راستای خواست رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود این است که باید افرادی در کابینه دولت به کار گرفته شوند که تجربه لازم برای پیشبرد امور کشور را داشته باشند و به حوزه کاری خود مسلط باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: معتقدم که اعضای دولت باید با یکدیگر هماهنگ باشد و اقدامات و سیاست‌های یکدیگر را خنثی نکنند و در واقع به یکدیگر کمک کنند و قطعاً چنین کابینه‌ای موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان باید در مناسبات داخلی در ابتدا به مهار تورم بپردازند چرا که تورم تمام اقدامات مثبت دولت را تحت شعاع قرار خواهد داد همچنین باید روی افزایش تولید خصوصاً محصولاتی که قابلیت صادرات با ارزش بالا دارند تمرکز کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس جمهور منتخب باید معیشت مردم خصوصا دهک‌های پایین جامعه را اولویت خود بداند البته طی سه سال دولت شهید رئیسی قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شد اما نیازمند آن هستیم که این اقدامات ادامه پیدا کند و تقویت شود و باید کاری کنیم که دغدغه معیشت مردم از بین برود و تاثیر مثبت را در سفره‌های خود احساس کنند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: معتقدم باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد که منجر به از بین رفتن و کاهش شکاف درآمد میان فقیر و غنی شود همچنین با توجه به شعار سال باید به حوزه هایی که ظرفیت جهش تولید دارند توجه شود.

وی متذکر شد: دست یافتن به نرخ رشد ۸ درصد اقتصادی که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن تاکید شده است نیازمند در اولویت قرار دادن مسائلی همچون حوزه انرژی است که ظرفیت بیشتری برای جهش تولید کشور دارند.

مصباحی مقدم متذکر شد: مصرف انرژی در کشور ما بسیار زیاد است و باید کنترل شود همچنین استفاده از مخازن مشترک میان ایران و همسایگان باید در اولویت قرار گیرد و از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در آن استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی
۰۹:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
جناب آقای مصباحی مقدم چرا این حرف های قشنگ را زمان آقای رییسی نمی زدید...................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
شما که بلدی چرا خودت کاندید نشدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۳
مثل دولت سیزدهم ؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
تورمی که دولت سیزدهم ایجاد کرددودهه وقت میبرد
آخرین اخبار