وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری از شانس احیای برجام در آینده‌ای نزدیک خبر داده و اعلام کرد با این وجود راه درازی در پیش است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «سرگئی لاوروف» در کنفرانسی خبری با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود امروز (پنجشنبه) اعلام کرد شانس احیای برجام در آینده‌ای نزدیک وجود دارد با این وجود راه درازی در پیش است.

بر اساس گزارش خبرگزاری الجزیره وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری در خصوص اختلاف اخیر این کشور با کشور‌های غربی نیز گفت: «گفتگوی امروز ما با وزیر خارجه انگلیس یک گفتگوی کَر بود (دو طرف یکدیگر را درک نکردند)، طرف‌های غربی دائما ادعا می‌کنند روسیه اوکراین را تهدید می‌کند، اما ما نمی‌دانیم از کدام تهدید صحبت می‌کنند.»

تراس نیز در ادامه ادعا کرد که تنها دو راه در مقابل روسیه وجود دارد یا به حاکمیت اوکراین احترام می‌گذارد یا راه نظامی را در پیش می‌گیرد.

در راستای تحولات در خصوص برجام «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین در پیامی از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و رایزنی برای پیدا کردن راه‌حلی برای مسائل باقی‌مانده هسته‌ای خبر داد.

دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین اتریش هم‌اکنون مدتی است که در حال برگزاری است و روز سه‌شنبه نیز بعد از وقفه‌ای چند روزه با حضور نمایندگان آمریکا و ۱+۴ دوباره از سرگرفته شد. ایران در جریان این دور از گفتگو‌ها بر موضع خود مبنی بر لغو تمامی تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت.

مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود. خبرگزاری سی ان ان نیز به نقل از منابع آگاه در دولت «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا اعلام کرد «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به کنگره گفته است طی هفته‌های آینده تکلیف توافق با ایران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار