وزارت خارجه روسیه از تماس تلفنی سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان درباره احیای توافق برجام و مسائل دو جانبه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود درباره احیای توافق هسته‌ای ایران و به نتیجه رسیدن مذاکرات در اسرع وقت گفتگو کردند.

به گزارش راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف و امیرعبداللهیان به ابتکار طرف ایرانی، تماس تلفنی برقرار کرده و در خصوص نتایج سفر موفقیت آمیز آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به مسکو و ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رایزنی و بر تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها و بر اساس توافقات بین دو کشور تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، لاوروف و امیرعبداللهیان تحولات توافق برجام را در چارچوب مذاکرات وین و احیای مجدد اجرای کامل توافق هسته‌ای بررسی کردند. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که دو طرف خواستار احیای برجام در اسرع وقت و به همان شکل اولیه که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید، هستند.

ماه پیش، آقای ابراهیم رئیسی در سفر خود به مسکو و با امضای تمدید قرارداد ۲۰ ساله، گامی مهم در جهت تکمیل تلاش‌های روسای‌جمهور گذشته برداشت.  

دور هشتم مذاکرات وین بعد از وقفه‌ای چندروزه امروز (سه شنبه) دوباره از سرگرفته شد. تهران در جریان گفتگو‌های کنونی بر موضوع لغو تحریم‌ها تأکید کرده که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت. قابل ذکر است که مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار