برخی از کارشناسان مسائل سیاسی و اقتصادی بر این باورند که ساختار دموکراسی چین امکان زندگی سعادتمند برای همه مردم را تضمین می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر اطلاعات شورای دولتی چین روز شنبه کتاب سفیدی را با عنوان «چین: دموکراسی کارآمد» منتشر کرد که در آن بر ارزش‌ها، تاریخ، چارچوب‌های نهادی، عملکرد‌ها و دستاورد‌های دموکراسی چین تاکید شده است. دموکراسی چین، به گفته کارشناسان و ناظران چندین کشور، حق زندگی سعادتمند را برای همه تضمین کرده و توسعه سریع کشور را ارتقا داده است.

کین فیا، مدیرکل موسسه روابط بین المللی سلطنتی کامبوج در گفتگو با شین‌هوا گفت: «سیستم دموکراتیک چین عمدتاً بر این تمرکز دارد که آیا مردم حق دارند بر کشور خود حکومت کنند، آیا نیاز‌های مردم برآورده می‌شود و آیا مردم احساس رضایت و سعادتمندی را دارند یا خیر».

او گفت: به همین دلیل است که ساختار حکومتی در چین از حمایت گسترده شهروندان چینی از همه اقشار برخوردار است.

بامبانگ سوریونو، رئیس مرکز مطالعات نوآوری در آسیا، که یک اندیشکده اندونزیایی است، یادآور شد که یک دموکراسی خوب، دموکراسی است که بر اساس شرایط واقعی کشور ساخته شده باشد و به نفع مردم نیز کار می‌کند.

سوریونو گفت که دموکراسی چین به نتایج قابل توجهی در کاهش فقر، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و سایر زمینه‌ها دست یافته است و از همین رو می‌تواند گفت که دموکراسی چین، ساختار و نظام سیاسی است که در خدمت مردم است.

مهمت انس بسر، مدیر مرکز مطالعات آسیایی بسفر در ترکیه، خاطرنشان کرد که چین همیشه در طول همه‌گیری کووید-۱۹ زندگی مردم را در اولویت قرار داده است و این نشان می‌دهد دموکراسی چین در عمل به خوبی اجرا شده است. از سوی دیگر، برخی از کشور‌های غربی در هنگام شیوع بیماری همه گیر نتوانستند اقدام موثر و به موقعی انجام دهند و این گونه نشان دادند که دموکراسی برای آن‌ها فقط یک شعار تبلیغاتی توخالی است.

وزارت امور خارجه چین دیروز با انتشار گزارشی با عنوان وضعیت دموکراسی در آمریکا اعلام کرد فصل پسرفت دموکراسی در آمریکا دست کم از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و نقطه عطف تاریخی در آمریکا در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ رقم خورد و آن هنگامی بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مشروعیت نتایج انتخابات این کشور را زیر سوال برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار