سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۰۰ قلم شیء تاریخی و فرهنگی ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، روح‌الله محمدی، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از جمله اقدامات مهمی که در راستای حفاظت از اشیا و اموال تاریخی و فرهنگی در استان انجام می‌شود ساماندهی و مستندسازی اموال بوده که در این راستا در نیمه نخست امسال یک هزار و 200 قلم شیء تاریخی و فرهنگی ساماندهی شد.
او با اشاره به اهمیت مستندسازی و ساماندهی اموال تاریخی و فرهنگی بیان کرد: مستندسازی یک هزار و 800 شیء نیز در حال انجام است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این امر محقق شود.

محمدی با اشاره به حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی تاریخی در طول سال گفت: در 6 ماهه نخست امسال 75 قلم اشیای فرهنگی تاریخی اعم از دولتی و خصوصی مرمت و اقداماتی حفاظتی برای این اشیا انجام شده است.

او در مورد کارگاه‌های مرمت بنا افزود: در حال حاضر 25 کارگاه مرمت بنا در سطح استان فعال بوده و اقدامات مرمتی در این کارگاه‌ها در حال انجام است که تلاش و جدیت بر این است تا با مرمت اشیا و ابنیه‌های تاریخی گامی در راستای حفاظت از آنها برداریم.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اتصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دوسال اخیر و تعطیلی موزه‌ها و بناهای تاریخی در اغلب مواقع از سال تلاش شده تا در این فرصت در بخش مرمت فعالیت‌ها توسعه یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.