یک منبع عراقی فاش کرد رئیس جمهور فرانسه با تعیین شرط مانع از حضور بشار اسد در اجلاس بغداد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  راشاتودی، یک منبع عراقی دلیل عدم دعوت عراق از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به اجلاس بغداد که قرار است در پایان این ماه برگزار شود را فاش کرد.

به گفته این منبع، این کنفرانس با ایده عراقی‌ها و فرانسوی‌ها برگزار می‌شود و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در این اجلاس شرکت داشته و سعی دارد سران دیگر کشور‌ها هم در بغداد حضور یابند.

وی افزود یکی از شرایط مکرون برای حضور در این کنفرانس دعوت نکردن اسد به بغداد بود، زیرا او از نشستن سر یک میز با اسد خودداری می‌کند.

این منبع خاطرنشان کرد که دولت عراق با نظر مکرون برای اینکه بقیه سران کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس در شرایط سخت و مضیقه قرار نگیرند، موافقت کرد؛ و وزارت امور خارجه عراق روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای شایعه دعوت عراق از دولت سوریه برای شرکت در اجلاس بغداد را تکذیب و اعلام کرد: «دولت عراق تأیید می‌کند که به این دعوت علاقه‌ای ندارد و دعوت نامه‌های رسمی از طریق نامه رسمی و به نام دولت و نخست وزیر عراق ارسال می‌شود و هیچ طرف دیگری حق ارائه دعوت نامه ندارد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندروز پیش رسانه‌ها اعلام کردند فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در سفری به دمشق، پایتخت سوریه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و از او برای شرکت در اجلاس بغداد دعوت به عمل آورد.

منابع عراقی اعلام کردند برای حضور در این اجلاس از رؤسای کشور‌های ایران، قطر، عمان، کویت، مصر، امارات، ترکیه، لبنان، فرانسه و عربستان دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ایران نبایدشرکت کنه و شرط رو آمدن بشاراسد بذاره، بقیه ی کشورها هم اگرعاقل باشن همین کار روباید انجام بدن و نرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
جلسه ای که فرانسه بخواد برای منطقه ما بزرگتری و نظرشو برای شرکت نکردن کشورهای منطقه در مورد مشکلات منطقه به دولت میزبان تحمیل کنه هیچ ارزشی نداره و این یعنی دخالت دادن غرب در امور کشورهای منطقه.اصلا فرانسه این وسط چکاره حسنه که باید حضور داشته باشه و سوریه نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خوب مشخص شد بازی سیاسی بیش نیست
ایران نباید شرکت کند چون اصل ایران سوریه و عراق است
آنها همه رفیق دزد و شریک قافله هستند
آخرین اخبار