تحلیلگر روزنامه رای الیوم در مطلبی به بررسی و مقایسه رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان دکتر «بسام روبین»، ژنرال اردنی در گزارشی به مقایسه رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد دو طرف دیدگاه متفاوتی نسبت به ایران دارند؛ رژیم صهیونیستی بسیار کوته‌بینانه و آمریکا با دوراندیشی در قبال ایران رفتار می‌کنند.

روبین گفت: هیچ شکی نیست که آمریکا زبانی به جز زبان زور را نمی‌فهمد او با افراد ضعیف حتی اگر ثروتمند باشند با احترام رفتار نمی‌کند.

او افزود: بین دیدگاه آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران تفاوت عمیقی وجود دارد، چراکه اسرائیل بسیار کوته‌بینانه و آمریکا با دوراندیشی در خصوص ایران رفتار می‌کنند. اسرائیل فراموش کرده است که راکت‎‌های مقاومت فرودگاه‌هایش را تعطیل و اقتصاد خسته آن را به ورطه ورشکستگی کشاندند. تل‌آویو فراموش کرده است که آتش‌بسی را پذیرفت که در آن هیچ قید و شرطی را برای مقاومت غزه نگذاشته بود پس با خیال ضربه زدن به ایران قصد داشت جبهه جدیدی را برابر حزب‌الله لبنان باز کند درحالی که ضعیف‌تر آن از بود.

روبین اضافه کرد: اگر اسرائیل حماقت کند و با هواپیما‌های خود به ایران حمله کند ممکن است در بازگشت، خلبانانش هیچ فرودگاه امنی برای فرود پیدا نکنند!

این تحلیل‌گر در خصوص آمریکا گفت: واشنگتن علی‌رغم سوء مدیریت در پرونده‌های مختلف در زمان‌های حساس و ساعات صفر منطقی‌تر رفتار می‌کند البته ممکن است اطلاعاتی در اختیار داشته باشد که در اختیار دشمن اشغالگر نیست و به دلیل همین اطلاعات و برای حفظ چهره خود به مذاکرات بازگشته است. آمریکا فهمیده است که نمی‌تواند در جبهه‌های سوریه، عراق، لبنان، یمن و غزه مقابل ایران بایستد و در صورت بروز هر جنگی، اسرائیل از صحنه جغرافیایی خاورمیانه حذف می‌شود.

روبین افزود: بنابراین آمریکا تصمیم گرفته است برای آینده خود یک مسیر مطمئن بازگشایی کند و با امضای توافق هسته‌ای کنترل و نفوذ ایران را بر مسائل بین‌المللی که به تازگی افزایش هم داشته است، کاهش دهد.

دکتر بسام روبین گفت: ایران بیش از ۴۰ سال است که با وجود توطئه‌ها و محاصره‌های شدید استوار مانده است، تهران توانسته است واقعیت جدیدی را برای خود و متحدانش ایجاد کند، ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در برابر قدرت خود وادار به تسلیم خواهد کرد.

بسام روبین در پایان هم گفت: موشک‌هایی که از طرف مقاومت غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاب می‌شوند بدون حمایت ایران امکان‌پذیر نبود. ما نیز به عنوان عرب باید به آینده‌ای به غیر از حرص و طمع سیاسی که بر ما تحمیل شده است بیاندیشیم، منافع عرب‌ها نمی‌تواند در یک جبهه با رژیم صهیونیستی هماهنگ باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
با توجه به پیشینه شکل گیری تمدن میتوان گفت که مدت زیادی نیست که امریکا با قتل عام و تصاحب سرزمین سرخپوستان به طرز وحشیانه ای شکل گرفت. اما ایران سرزمینی با قدمت هزاره هاست. جنگ هاو اتفاقات و بلاهای متعدد را پشت سر گذاشت اما هر بار دوباره ققنوس ایران از خاکستر برخاست و به حیات خود ادامه داد. تجربه جهان به دوام ایران اذعان دارد و امریکای نوپا این موضوع را بهتر از یهودیان سرگردان در آرزوی سرزمین درک کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
پس اینجاست میگویند خود کرده را تدبیر نیست
اینها خود میدانند آبی از آمریکا گرم نمیشود پس چرا خودشان را به آمریکا و اسرائیل فروختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
این حرف ها گرچه به مذاق ما خوش آیند است اما بخشی از ان نادرست است ، انجا که می گوید آمریکا از چیزی خبر دارد که اسرائیل ندارد !! اسرائیل مگر بخشی از ایالات های امریکا نیست؟ مسئله این است که اسرائیل نمی تواند ضعف نشان دهد لذا با همه توان خود را قوی و مسلط بر اوضاع نشان می دهد گرچه ناتوانی پدر و فرزند روز به روز نمایان تر می شود و البته حرص و حماقت حاکمان عرب واقعیتی است که بیت المال مسلمین آنان را غره کرده و اگر چه افسار غرب برگردن دارند اما غرب بنا به تشخیص مصالح خود گاه افسار را شل می کنند تا حکام عرب سرمست هرچه دارند ببخشند و مانند عروسک خیمه شب بازی به بازی های خود دلخوش باشند همچنین طمع و دنیا دوستی را از عروسک گردانان خود به خوبی یاد گرفته و اجرا می کنند به این دلیل است که اسرائیل در بطن اعراب نفوذ کرده و گاه در عراق و سوریه و لبنان رد خود را نشان می دهد و یا در ایران ترور می کند و اکنون که در امارات و عمان و بحرین و سودان همسایه ایران گشته است و در دریا های ما جولان می دهد و به دنبال بهانه گیری از ایران است ، پس چرا سرمست نباشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ایران با این حرف ها شیر نمی شود ، سیاست کشور ما در مقابل دشمنان شناخته شده اش مثل آمریکا و رژیم صهیونسیتی براساس یک منطق هوشمندانه ، قابل دفاع ، دور اندیشانه و براساس ارزشها و آموزه های قرآن کریم و اسلام عزیز است و قابل معامله هم نیست و هیجانات و تعریف و تمجید ها و تهدید ها و شانتاژ های تبلیغاتی هم هیچ تاثیری در آن نداشته و نخواهد داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
این حقیقتی ثابت شده است که آمریکا جز زبان زور نمی فهمد .
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۲۱:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
تحلیل شما عین حقیقت است درود بر ایران وایرانی
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
امریکا و اسرائیل با ایران وارد جنگ شده اند اما میخواهند این جنگ به گونه ایی پیش برود که فقط ایران آسیب ببیند.
برای همین است که شاهد شیوع سلاح های بیولوژیکی مانند کرونا ویروس در ایران هستیم.
این پیغام پسغام هایی هم که از اروپا یا ژاپن میفرستن فقط یک هدف داره تامین امنیت اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
سولماز بازه
۱۹:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار