وجود قبری مرموز در یکی از خیابان‌های ترکیه، توجه رسانه‌های این کشور را به خود جلب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری IHA ترکیه، شاید ما تا کنون در مناطقی که زندگی می‌کنیم و یا رفت و آمد داشته ایم، چیز‌های عجیب و غیر معمول فراوانی را در وسط خیابان‌ها دیده باشیم؛ اما شاید آخرین چیزی که انتظارش را داشته باشیم، وجود یک مقبره در وسط یک خیابان است.

خیابان «Yeni Mahalle Hamzaoğlu» یکی از خیابان‌هایی است که از منطقه نسبت جدید در شهر «سیواس» در مرکز ترکیه عبور می‌کند. اما نکته خاصی در این خیابان وجود دارد؛ چرا که مقبره‌ای در وسط این خیابان وجود دارد که رانندگان مراقب هستند تا سمت آن نروند.

این قبر ازسالیان پیش در این منطقه وجود داشته؛ اما به تازگی و پس از آنکه تصاویرگرفته شده از آن با کوادکوپتر‌ها در رسانه‌های اجتماعی پخش شد، توجه رسانه‌های خارجی را به خود جلب کرد.

ماجرای مقبره‌ای مرموز در ترکیه+ فیلم

صاحب این قبر مرموز کیست؟

با وجود آنکه بر روی این قبر نام «گریبان شهید بابا» (Gariban Şehit Baba) نقش بسته، اما در واقع کسی نمی‌داند به واقع این قبر متعلق به کیست. در زمانی که شهرک شرکیشلا (Şarkışla) در حال ساخت بود، مالکیت برخی خانه‌ها مصادره شد و احتمال داده می‌شود در اصل، این قبر در باغچه یکی از خانه‌هایی که شهرداری این منطقه سال‌ها پیش توقیف کرده بود، پیدا شده است.

این قبر سپس با وجود تخریب خانه ها، در میانه خیابان رها شد. اما اینکه چرا با وجود تخریب خانه ها، این قبر به آن دست نخورده شد، معمایی است که ظاهرا کسی علت آن را نمی‌داند.

ماجرای مقبره‌ای مرموز در ترکیه+ فیلم

«احمد هارک» رئیس محله کندمیر «Kandemir » به روزنامه هابر تورک گفت داستان‌های شایع در خصوص این قبر مرموز سبب شد تا کارگران بجای انتقال جسد مدفون شده، این قبر را به حال خود رها کنند.

گفته شده فرد دفن شده در خواب آخرین مالک خانه‌ای که قبر در آن قرار داشت، آمده و به او گفته بود که این قبر روزگاری، «قربانگاهی مقدس» بوده است. همین اتفاق گفته می‌شود برای صاحبان پیشین این خانه رخ داده بود و برای همین، هیچ کس به این قبر جرئت نکرد تا دست بزند؛ حتی کسانی که در حال ساخت این خیابان بودند. ساکنان محلی بر این باورند که یک شهید و یا یک عالمی در اینجا دفن شده است و به همین خاطر، برخی از افراد به زیارت آن رفته و گل می‌برند.

ماجرای مقبره‌ای مرموز در ترکیه+ فیلم

حقیقت آن است که با وجود آنکه این قبر در این محل واقع شده، اما برای کسی نیز مزاحمت ایجاد نکرده و با وجود شگفت بودن مکان آن، اما ساکنان آنجا با آن به شیوع‌ای طبیعی برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
آی که مردم عاشق این خزعبلاتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
کسی که تو یک خونه ای زندگی کنه که یک قبر داخلش باشه و از قبل هم مردم براش داستان ها گفته آمد ، طبیعتاً همه افرادی که در آن خانه زندگی میکنند یک الی صد بار خواب این قبر را می‌بینند
در کل به خواب و صبر اعتقادی نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۳:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
توی قم هم چنین قبری وجود داره، به مجتمع تجاری الغدیر طبقه همکف مراجعه کنید یک قبری وجود داره که دور آن را ضریح بستند، غیر معمول و غیر باور نیست اینجور اخبار و اتفاقات فقط گاها اخبار خارج از کشور برای ما عجیب تر از اخبار داخل کشور عزیزمونه، البته در نزدیکی همین مجتمع در خیابان هم وجود چنین قبری در پیاده رو نمایان میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
داداشی
۱۹:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مقبره ای که اشاره کردید مربوط به محمد بن قولویه، پدر بزرگوار ابن قُولِوَيْه است که در قبرستان نزدیک شیخان و نزدیک قبر علی بن بابویه است، البته اکنون از آن قبرستان اثری نیست و توسط یک پاساژ به نام الغدیر محاصره شده است.
فرزند این بزرگوار معروف است به ابن قُوْلُوْیه، محدث و فقیه بزرگ امامی که در شهر قم به دنیا آمد و احتمالاً همان‌جا تحصیلاتش را آغاز کرد. وی ریاست فقهی شیعه را در زمان خود داشته است. وی شاگرد برجسته شیخ کلینی و از سویی استاد برجسته شیخ مفید بوده است. مدفن این محدث بزرگوار در کاظمین شریف است ولی برخی از مردم به دلیل شباهت اسمی مدفن پدر او در قم را منتسب به خود ابن قولویه (پسر) که محدث مشهوری است میدانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
هزاران امامزاده و قبور متبرکه ما داریم : خوبه یکی هم آنها داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۱:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
در ترکیه همه چیز مرموز است کاش قبر مولانا بزرگ در آنجا نبود ودر ایران و وطن او بود ترکیه از این شاعر و عارف بزرگ ایرانی استفاده و سو استفاده های زیادی می کند .
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
جالبه با این که این قبر برای کسی مشکلی ایجاد نکرده و کسی هم از صاحب آن اطلاعی ندارد، هیچ کس جرأت نکرده آن را از وسط خیابان منتقل کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
خرافات بی خود
آدما چقدر ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
تو شهر اراک هم وسط یکی از خیابان هاش یه قبر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مسخرمون کردین!!!رو خود سنگ قبر زده کیه، یعنی ثبت احوال نداره طویله اردوغان:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
روش نوشته شهید گمنام
کوههای قندیل خوب آنتن میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخ
آخرین اخبار