سخنگوی ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد در پی حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد، آشیانه‌های این پایگاه آسیب دیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، حمله پهپادی به مواضع نیرو‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد را تایید کرد.

او گفت: پایگاه عین الاسد در غرب عراق که میزبان نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های بین المللی است امروز (شنبه) به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین هدف قرار گرفت، اما تا کنون هیچ صدمه‌ای گزارش نشده است.

وین ماروتو در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: جزئیات این حمله در حال بررسی است، اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این حمله در ۲:۲۰ ساعت (به وقت محلی) انجام شده و باعث آسیب به آشیانه‌ها شده است.

آمریکا گروه‌های شبه نظامی را به حملات موشکی اخیر علیه نیرو‌های خود در عراق متهم کرده است. تا کنون هیچ گروهی مسئولیتی این حمله را به عهده نگرفته است.

در این خصوص، ارتش عراق نیز اعلام کرد: بامداد امروز (شنبه) یک پهپاد انتحاری در پایگاه هوایی عین‌الاسد و «بدون بر جا گذاشتن خسارتی قابل توجه» سقوط کرده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه از حمله دو پهپاد به پایگاه عین الاسد در غرب عراق خبر داد و افزود یکی از این پهپاد‌ها هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

خبرنگار العربیه نیز اعلام کرد حریم هوایی پایگاه عین الاسد برای جلوگیری از حملات مشابه بعدی بسته شده است.

صبح امروز (شنبه) منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق خبر دادند. دو سامانه پدافند ضد موشکی «سی‌رام» و «پاتریوت» که اخیراً در محوطه پایگاه نصب شده‌اند، موفق به رهگیری و انهدام راکت‌ها نشده‌اند.

اخیرا حملات موشکی به مواضع آمریکا به عراق شدت یافته و طی روز‌های گذشته این چهارمین بار است که پایگاه عین الاسد هدف حمله قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
نوش جانشون باید موشک بارون بشن تا مجبور بشن برگردن به خلیج خوکها و خونه های خودشون
آخرین اخبار