اوباما سرانجام از کامالا هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات حمایت کرد.

امروز جمعه تایید شد که باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده و همسرش میشل از کامالا هریس معاون رئیس جمهور به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.

هریس در شبکه‌های اجتماعی خود ویدیویی از تماس تلفنی خود با اوباما منتشر کرد که طی آن اوباما و همسرش حمایت خود را تأیید کردند. 

رئیس جمهور سابق گفت: «ما تماس گرفتیم تا بگوییم، من و میشل از شما حمایت می‌کنیم و هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا شما را از این انتخابات عبور دهیم و وارد دفتر بیضی شویم» و همسرش اضافه کرد که کشور به جنگجوی شاد نیاز دارد. «تایید آنها در حالی صورت گرفت که برخی نظرات عمومی از بانوی اول سابق خواسته بودند که خودش به رقابت انتخاباتی بپیوندد.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دیگر نامزد انتخابات نخواهد شد و از هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها حمایت کرد. او خودش اظهار داشت که آرای کافی از اعضای حزب برای دریافت نامزدی به دست آورده است. خود رئیس جمهور آمریکا هنوز دلایل تصمیم خود را توضیح نداده است. شرایط جسمی و سلامت روان بایدن مهمترین دلیلی است که بایدن را مجبور به کناره گیری کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار