دانش‌آموزان ربوده شده نیجریه‌ای در ویدئویی اعلام کردند نجاتشان در گروی پرداخت یک میلیون دلار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه ویدئویی از دانش‌آموزان ربوده شده از مدرسه‌ای در شمال غربی نیجریه  منتشر شد که در آن ربایندگان در حال ضرب و شتم دانش‌آموزان هستند.

ویدئوی به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تقریباً دوازده دانش‌آموز به زبان انگلیسی و هوسایی درخواست کمک می‌کنند. یکی از آن‌ها می‌گوید ربایندگان ۵۰۰ میلیون نایرا (۱.۳۱ میلیون دلار) باج می‌خواهند.

در این ویدئو، یک دانش‌آموز پسر در حالی که مردی با اسلحه پشت سر او ایستاده است می‌گوید: «اگر کسی برای نجات، بدون پول بیاید آن‌ها ما راخواهند کشت.»

ابوبکر صدیق، دبیر اجرایی آژانس مدیریت اضطراری منطقه کادونا، اظهار داشت که او از این فیلم بی‌اطلاع است و هیچ نظری درباره مطالبه باج ندارد.

۳۹ دانش‌آموز در حمله افراد مسلح شامگاه پنجشنبه به خوابگاه مدرسه‌ای در ایالت کادونای نیجریه ربوده شدند. این چهارمین حادثه آدم ربایی از ماه دسامبر در این منطقه بوده است.

در اوایل روز شنبه، ساموئل ارووان، کمیسر امنیت ایالتی کادونا گفت که ۹ دانش‌آموز بیشتر از آنچه تصور می‌شد - ۲۳ زن و ۱۶ مرد، ربوده شده اند.

این باند مسلح حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب (به وقت محلی) روز پنجشنبه به خوابگاه مدرسه‌ای واقع در حومه شهر کادونا در نزدیکی یک پادگان نظامی وارد شدند. ارووان گفت که ۱۸۰ دانش‌آموز و کارمند دیگر که در مدرسه حضور داشتند، اوایل روز جمعه نجات یافتند.

چندین سال است که حملات باند‌های افراد مسلح، شدت گرفته و تلاش‌های ارتش و پلیس برای مقابله با این باند‌ها موفقیت چندانی نداشته است.

روز شنبه، محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه، در بیانیه‌ای درخواست کرد که دانش‌آموزان گمشده را یافته و با سلامتی نزد خانواده هایشان بازگردانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار