معترضان در بلاروس امروز نیز به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، اعتراضات در بلاروس امروز نیز ادامه داشت و معترضان در میسنک، پایتخت این کشور با وجود هشدار مقامات بلاروس دست به تجمع زدند.

معترضان در حالی که پرچم‌های حاوی رنگ‌های قرمز و سفید را با خود به همراه داشتند، شعار‌هایی را علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور سر دادند. این در حالی است که طبق اعلام دویچه وله، پلیس، نفربر‌های زرهی و خودرو‌های آب پاش را برای مقابله با ناآرامی‌ها مستقر کرده بود.

دویچه وله به نقل از خبرنگار خود مدعی شد مقامات بلاروس از اوایل صبح امروز خودرو‌های سنگین و نیز خودرو‌های آب پاش را در مناطق مختلف مینسک، پایتخت بلاروس مستقر کرده بودند.

اعتراضات در بلاروس امروز در حالی ادامه یافت که وزیر کشور بلاروس در خصوص شرکت در این تجمعات هشدار داده و اعلام کرده بود: این‌ها خلاف قانون است و پلیس اقدامات لازم را برای جلوگیری از انجام چنین اقداماتی بکار خواهد گرفت و اجازه نقض نظم عمومی را نخواهد داد.

همچنین گفته شده است پلیس شماری از معترضان را بازداشت کرده است.

به گفته دویچه وله، بیشتر معترضان در خیابان «ویکتورز» تجمع کرده بودند و به سوی «هرم سنگ» واقع در میدان استقلال در حرکت بودند. همچنین برخی منابع از وجود مشکلات در اینترنت موبایل در مینسک سخن گفته بودند.

گفتنی است لیتوانی به «اسوتلانا تیخانوسکایا» رهبر مخالفان بلاروس، پناهندگی داده است. این کشور به همراه دو کشور همسایه خود یعنی استونی و لتونی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را در فهرست سیاه قرار داده اند.

بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس، تنش‌ها در این کشور افزایش یافته است. مخالفان دولت بلاروس معتقدند که در انتخابات روز ۹ اوت تقلب شده است.

در همین راستا الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در اقدامی تازه با هدف تقویت جایگاه خود چند نفر از روسای امنیتی کشورش را تغییر داد.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به مقام ریاست‌جمهوری برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار