على امام گفت: با راه‌اندازى پست برق شرقى در خط ۷، ۱۰ درصد به توان پشتیبانى و ایمنى شبکه برق مترو تهران افزوده مى‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح و بهره‌بردارى از پست برق شرقى خط ۷ مترو تهران و نیز بهره‌بردارى از ۲ دستگاه آسانسور ورودى جنوبى ایستگاه مولوى با حضور على امام مدیرعامل شرکت متروى تهران برگزار شد.

به گفته امام با راه‌اندازى پست برق شرقى خط ۷ امکان تأمین برق پایدار براى این خط فراهم شده و با تغذیه پست‌هاى یکسوکننده ایستگاه‌ها (RS) و نیز تامین ناوگان، امکان کاهش سرفاصله قطار‌ها میسر مى‌شود.

مدیرعامل مترو تهران با تاکید بر این‌که افتتاح و بهره‌بردارى از این پست برق تاثیر بسزایى بر تامین ایمنى خط ۷ مترو تهران دارد، گفت: راه‌اندازى ایستگاه‌هایى که طى ۶ ماهه دوم سال جارى در خط ۷ صورت مى‌گیرد، بدون راه‌اندازى این پست میسر نبود.

او بابیان این‌که با راه‌اندازى این پست به‌صورت DCS تا ۷۰ درصد در مصرف کابل صرفه‌جویى شده است، گفت: براى راه‌اندازى پست برق شرقى خط ۷ درمجموع ۳۰ کیلومتر کابل‌کشى انجام شده است.

امام افزود: در ساخت این پست برق ۹۰ درصد از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو، خط ۷ با دارا بودن پست‌هاى برق یکسوکننده ایستگاه‌ها (RS) در ایستگاه‌هاى صنعت، تربیت مدرس، شهید نواب صفوى، کمیل، هلال‌احمر، مهدیه، مولوى و بسیج، داراى ایمنى و استاندارد مطلوبى در تامین و پشتیبانى از برق است.

او با اشاره به این‌که در مجموع در شبکه برق مترو تهران ۲۱ پست برق باید به خطوط مختلف سرویس ارائه دهد، عنوان کرد: تا پاییز سال گذشته تعداد پست‌هاى برق موجود در شبکه مترو تهران ۹ پست بود؛ لذا بر اساس برنامه‌ریزى‌هاى صورت گرفته در زمستان سال گذشته تصمیم گرفتیم با هدف پایدارسازى شبکه برق مترو ظرفیت را افزایش دهیم.

مدیرعامل مترو تهران عنوان کرد: با تلاش همکاران ما از زمستان سال گذشته تا یک ماه آینده ۴۵ درصد به ظرفیت شبکه برق مترو تهران افزوده مى‌شود و با افتتاح و بهره‌بردارى از این پست، پایدارسازى و پشتیبانى از شبکه برق مترو تهران ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بهره‌بردارى از ۲ دستگاه آسانسور ایستگاه مولوى

همچنین افتتاح و بهره‌بردارى از ۲ دستگاه آسانسور ورودى جنوبى ایستگاه مولوى در خط ۷ مترو نیز برگزار شد.

امام در این خصوص اظهار کرد: با تعبیه ورودى آسانسور در سالن خرید بلیت، مسافران مى‌توانند مستقیم به سمت سکوى قطار هدایت نشده و در سالن فروش بلیت نیز توقف دارد.

مدیرعامل مترو تهران خاطرنشان کرد: این آسانسور‌ها ساخت داخل و بر اساس استانداردهاى مترو طراحى و ساخته شده است به‌گونه‌اى که توانایى تحمل بار قابل توجه و متواتر را دارند.

او با اشاره به این‌که ظرفیت این آسانسور‌ها ۱۶ نفره است، گفت: با راه‌اندازى این آسانسور‌ها دسترسى افراد کم‌توان به سکوى میدان صنعت و بسیج با سهولت بیشترى انجام مى‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار