چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه وقوع جنایتی هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

عقربه‌ها ساعت ۲۰ چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه را نشان می‌داد که صدای درگیری چند پسر جوان مقابل یک سوپرمارکت سکوت عصرگاهی چهارراه مختاری را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع جنایتی هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بی‌سیم کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پیچید و خیلی زود تیم بررسی صحنه جرم به همراه بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند.

ماشین‌های کلانتری ۱۱۲ ابوسعید، اداره دهم پلیس آگاهی، مأموران تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس ویژه قتل در محل حضور داشتند؛ جمعیت زیادی نیز اطراف حلقه زردرنگ امنیتی جمع شده و با نگرانی به‌دنبال اخبار تازه‌ای از این جنایت هولناک بودند.

تیم جنایی در صحنه جنایت با جسد پسر حدوداً ۱۸ ساله‌ای به نام هومن مواجه شدند که از ناحیه گردن هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که مقتول قربانی یک چاقوکشی در درگیری خیابانی شده است.

ماموران تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی در نخستین‌گام با دستور بازپرس جنایی از روی جسد و صحنه جرم اقدام به انگشت‌نگاری کردند تا ردپایی از عامل اصلی این جنایت به دست آوردند.

در تحقیقات اولیه نیز مشخص شد این درگیری کنار بساط سبزی‌فروشی یک پسر جوان رخ داده و او در این درگیری شرکت داشته است. بدین ترتیب پسر جوان هدف بازجویی قرار گرفت و ماجرا را اینطور توضیح داد: چند سالی می‌شود که در خیابان مختاری سبزی می‌فروشم و از این راه کسب درآمد دارم؛ روز حادثه طبق روال مشغول کار بودم که مقتول به همراه دوستش با موتورسیکلت به آنجا آمدند. معلوم بود که آنها حالت طبیعی نداشتند، این افراد ناگهان به بهانه چشم در چشم شدن به سمت من حمله کردند، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که یکی از آنها در لحظه‌ای دوستش (مقتول) را هدف ضربه چاقو قرار داد و با همان موتورسیکلت متواری شد!

کارآگاهان که در جریان بررسی‌های میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته شده بودند فیلم آنها را هدف بازبینی قرار دادند و لحظه به لحظه صحنه جنایت را مشاهده کردند که در این شاخه از تحقیقات مشخص شد، پسر سبزی فروش حقیقت را بیان کرده و در قتل نقشی نداشته است.

تیم جنایی در گام آخر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را به دام انداختند. پسر جوان در ابتدا منکر هرگونه درگیری بود، اما هنگامی که با فیلم دوربین‌های مداربسته مواجه شد به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

گفتگو با متهم

مقتول را می‌شناختی؟

بله او را از دوران مدرسه می‌شناختم و از دوستان بسیار صمیمی‌ام بود.

روز حادثه حالت طبیعی داشتی؟

نه مشروب الکلی مصرف کرده بودیم و من در حالت طبیعی نبودم.

برای چه کاری در خیابان مختاری بودید؟

میخواستیم در خیابان‌های جنوب تهران بچرخیم که ناگهان تصمیم گرفتیم از سوپرمارکت داخل خیابان مختاری سیگار بخریم.

چه شد که درگیر شدید؟

هنگامی که می‌خواستم وارد سوپرمارکت شوم ناگهان با پسر سبزی فروش چشم در چشم شدم که موضوع همین باعث شد تا به همراه مقتول با او درگیر شویم.

چرا دوستت را به قتل رساندی؟

حالت طبیعی نداشتم. ناگهان چاقو را از جیب بیرون آوردم و در جریان درگیری ضربه چاقو را به یک نفر وارد کردم!

بعد چه شد؟

متوجه شدم اشتباهی ضربه چاقو به گردن دوستم وارد شده و او به قتل رسیده است.

پس از جنایت چه کار کردی؟

با موتورسیکلت فرار کردم، اما خیلی زود توسط پلیس دستگیر شدم.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم جهت سیرمراحل قانونی پرونده به زندان اعزام شد و تحقیقات قضایی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: قتل ، پلیس ۱۱۰
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار