مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه در حج ۱۴۰۳ از پایان عملیات حج امسال در نیمه‌شب شنبه خبر داد.

مدیرعملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه در حج ۱۴۰۳ از پایان عملیات حج امسال در نیمه شب شنبه (۲۳ تیرماه) خبر داد و گفت: همه زائران و عوامل کشورمان ازعربستان به میهن اسلامی باز می‌گردند.

 غلامرضا رضایی گفت: از ۸۷۶۵۰ زائر و عوامل کاروان‌های ایرانی تاکنون بیش از ۷۹ هزار نفر از عربستان خارج شدند و دو شهر مدینه و مکه تا پایان روز شنبه ۲۳ تیرماه از حجاج ایرانی خالی خواهد شد.

مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ افزود: آخرین پرواز کاروان زائران از عربستان به استان یزد انجام خواهد شد.

معاون حج و عمره سازمان حج با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تنوع غذایی با هدف رضایتمندی بیشتر زائران در حج امسال ادامه داد: تاکنون صبحانه، نهار و شام گرم در مدینه یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۱۸ پرس و در مکه ۵ میلیون و ۸۸۱ هزارو ۶۹۴ پرس طبخ و توزیع شده است و ارائه خدمات تغذیه به زائران تا آخرین وعده غذایی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده در بخش خدمات درون شهری گفت: تاکنون ۴۸۵۹ روز اتوبوس در اختیار شبکه خطوط نقل درون شهری برای حجاج جمهوری اسلامی ایران در مکه قرار گرفته است.

مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ استفاده از ۱۹۲۵ و ۱۹۱۹ دستگاه اتوبوس توسط ۶۲۳ کاروان برای طواف اول و زیارت مزارات را از دیگر خدمات ارائه شده دراین بخش به زائران ایرانی ذکر و اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در برخی برنامه‌های فرهنگی و اجرایی و بازدید‌ها و... استفاده شده است. همچنین تمامی ۸۷۶۵۰ زائر، عوامل و خادمان ضیوف الرحمان در مسیر مدینه به مکه و بالعکس از سرویس قطار سریع السیر حرمین استفاده کردند که رضایتمندی زائران را در پی داشت.

رئیس ستاد مکه مکرمه در بخش دیگر این گفتگو با اشاره به اینکه برای انتقال زائران از مکه به مشاعر و از مشاعر به مکه پس از پایان ایام تشریق از ۶۵۰ دستگاه اتوبوس استفاده شد، گفت: برای انتقال حجاج از مکه به منا برای روز ترویه و از مکه به عرفات ۱۹۵۰ تردد در مرحله رفت صورت گرفت و در بازگشت و خروج از منا در شب و روز دوازدهم ذی الحجه هم بالغ بر ۱۱۰۰ تردد اتوبوس انجام شد.

به گفته وی از غروب روز نهم تا ساعت یک بامداد روز عید قربان حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در شش نوبت تردد از عرفات به مشعرالحرام و منا حجاج جمهوری اسلامی ایران را با ۱۸۰۰ نوبت تردد منتقل کردند.

برچسب ها: حج ، سازمان حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار