مدیرکل امور اداری آموزش و پرورش درباره چگونگی اجرای طرح رتبه بندی مبتنی بر سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی می‌شود که موضوع پرچالش رتبه‌بندی فرهنگیان مطرح است و اجرای آن ضمن آنکه صرفا محدود به افزایش حقوق معلمان شده است و موضوع صلاحیت حرفه‌ای چندان مورد توجه نیست، اما باز هم گویی همچنان کاستی‌هایی دارد و برخی گروه‌ها از جمله نیرو‌های خدماتی در مدارس جز آن دسته از افرادی هستند که خود را محق و مشمول اجرای این طرح می‌دانند، اما گویی در مصوبه وزیران شرایط متفاوت است.

در همین باره یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت که آنچه در مصوبه هیئت وزیران آمده‌است اجرایی می‌کنیم و در شیوه نامه اجرایی هر آنچه مکلف به اجرا هستیم در دستور کار قرار گرفته دادیم.

او ادامه داد: همه گروه‌هایی که مشمول اجرای این طرح بودند طبق مصوبه هیئت وزیران تحت پوشش قرار دادیم و نیرو‌های خدماتی و بازنشستگان در این گروه قرار نگرفتند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش درباره تدوین پیش نویس لایحه رتبه بندی مبتنی بر صلاحیت حرفه‌ای معلمان گفت: پیش نویسی با در نظر گرفتن موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آماده شده است و اگر نیاز باشد در دولت و مجلس آن را ارائه خواهیم داد.

حسین‌بر در تشریح پیش نویس لایحه رتبه بندی جدید اظهار کرد: در این نظام رتبه بندی باز هم همان پنج رتبه را در نظر گرفتیم، اما تاکید اصلی مبتنی بر صلاحیت حرفه‌ای معلمان است و سنوات نقشی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
رتبه بندی تنها شامل نیروهایی می شود که تدریس می کنند بنابراین شامل هیچ کدام از نیروهایی که به کاری غیراز تدریس می پردازند نمی شود البته شنیده ها حاکی از این است رتبه بندی قراراست شامل مدیران ومعاونان مدارس بشود که این امربا اصل رتبه بندی درتضاداست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
این جمله اگر نیاز باشد معنیش چیه؟حتما باید با اعتصاب و اعتراض کار ما پیش بره.گفتیم نمایندگان جدید بیاین بهترمیشه وضع آ.پ.ولی دریغ ازپارسال
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
نیروی خدماتی در آموزش و پرورش هیچ ارزش و جایگاهی نداره چون یه کم مدرک کمتر ارائه دادند . در کشوری که تماما مدرک گرایی است چه به صلاحیت حرفه ای .
آقای حسین بر شما صلاحیت حرفای را چه می دانید .؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۲:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
آنهایی که دم از حقوق بشر میزنند کجایند
ما نیروی خدماتی مدرسه بیشترین زحمت را میکشیم وکمترین حقوق را دریافت میکنیم که واقعا شرمنده زن وبچمون هستیم
Germany
غضنفر
۱۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
نیروهای خدماتی جز آدمیزاد نیستن اینا برده ان همیشه و هرروز مدرسه ان ولی کوچکترین مزایایی تعلق نمگیره واقعا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۰۹:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام، برای همکاران خدمات این موضوع قابل درک نیست که چطور در یک وزارت خانه برای عدهای حقوق ها به صورت تساعدی افزایش پیدا میکند و برای عده ای که اتفاقا قلیل هم هستند و بسیار حجم کار زیادی بردوششان سوار است و اینکه هر یک نفر باید 2 تا 3 مدرسه را مورد رسیدگی قرار دهد،هیچ افزایشی شامل حالشان نشده که اتفاقا این قشر زحمت کش در مدارس از حداقل حقوق برخوردار هستند. گویا قرار نیست این عزیزان دیده شوندو یا ظاهرا این بزرگواران در جایی غیر از کره زمین در حال خدمت هستند. تفاوت حقوق 7، 8 میلیون در یک وزارت خانه چه معنایی می دهد؟
یعنی این نظر درج میشه؟
-
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
نیروی خدماتی لیسانس باید به عنوان برده کار کنه دومیلیون ونیم بگیره مثل برده داری نوین حق هیچ اعترضی نداره باید فقط کار کند هیچ چیزی شامل نیروهای بدبخت خدمات نمیشود