رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: اوایل سال جاری باشگاه، اداره عدالت آموزشی را برای شناسایی دانش‌آموزان نخبه ایجاد کرده است.

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که شناسایی نخبگان جزء وظایف اصلی باشگاه دانش‌پژوهان جوان است؛ گفت:  اوایل سال جاری٬ باشگاه اداره عدالت آموزشی را برای شناسایی دانش‌آموزان نخبه ایجاد کرده و هم اکنون در حال گزینش نیروی مناسب آموزش دهنده برای این اداره است.

وی با بیان این که مدال‌آوران قدیمی باشگاه دانش‌پژوهان گروهای زیادی را ویژه دانش آموزان مناطق محروم تشکیل داده اند؛ افزود: این گروه‌ها با اعلام فراخوان از دانش‌آموزان می‌خواهند برای شناسایی نخبگان و جذب آن‌ها در باشگاه در آزمون‌ها شرکت کنند.

او با بیان این که ممکن است دانش‌آموزان مناطق محروم به سایت دسترسی نداشته باشند؛ ادامه داد: نحوه اعلام فراخوان آزمون‌ها به‌گونه‌ای انجام می‌شود که همه دانش‌آموزان در جریان قرار بگیرند.  یکی از درگاه‌هایی که این فراخوان به دانش‌آموزان اعلام می‌شود، شبکه شاد است؛ چرا که بیشتر دانش‌آموزان در این گروه عضو هستند.

حسینی با بیان این که فراخوان به‌ صورت پوستر و بخش‌نامه به ادارات کل آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود، گفت: یکی دیگر از راه‌های آگاهی از فراخوان مراجعه به مدرسه است.

وی با اشاره به ظرفیت نخبگانی اتباع در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اظهار کرد: یکی از وظایف این باشگاه فضای بین‌المللی باشگاه است؛ به طوری که بتواند نخبگان منطقه را به کشور جذب و از ظرفیت آن‌ها را برای پیشرفت کشور استفاده کند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان این که ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در المپیاد است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود ایران با توجه به توانایی علمی که در المپیاد دارد به‌ زودی دوره‌هایی را برای همه دانش‌آموزان کشور‌های اطراف برگزار کرده و آن‌هایی که توانایی دارند و مایل هستند دوره‌های آموزشی المپیاد خود را در ایران بگذرانند٬ جذب می کند و این نقطه عطفی برای معرفی کشورمان به نخبه‌های کشور‌های دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
خوب خیلی هم عالی
ولی از آینده این بچه ها هم خبری بنویسید و بگوئید چند در صد از این نوابغ به میهن خودمون خدمت میکنند و چقدر به سایر کشورها.یا بهتره سوالم رو اینطور مطرح کنم که چقدر عرضه نگه داشتن این عزیزان رو داریم؟
آخرین اخبار