چاپگر عکس جیبی شیائومی Mijia 1S با امکانات واقعیت افزوده از کاغذ Zink استفاده می‌کند که قیمت چاپ هرعکس با آن ۱۸ هزار تومان خواهد بود.

شیائومی اخیراً نسخه جدیدی از چاپگر عکس جیبی Mijia رونمایی کرده است که مجموعه‌ای از قابلیت‌های مرتبط با واقعیت افزوده و امکانات مختلف برای شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد.

شیائومی طیف وسیعی از محصولات جانبی خود را با برند Mijia به بازار عرضه می‌کند که چاپگر عکس جیبی 1S هم یکی از آنها است. این محصول به‌تازگی روی پلتفرم‌های خرده‌فروشی چینی قرار گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۶۰ دلار اقدام به پیش‌خرید آن نمایند. عرضه محصول به بازار هم از چهار روز دیگر آغاز خواهد شد.

اگرچه کاربرد اصلی دستگاه یعنی چاپ سریع عکس‌ها از روی گوشی، مانند نسل قبل باقی‌مانده است؛ اما شیائومی سعی داشته با ارائه قابلیت‌های تازه، کاربران را به خرید نسل جدید ترغیب نماید. دارندگان این چاپگر قادر خواهند بود از طریق اپلیکیشن Mi Home شیائومی به آن متصل شوند و از ویژگی‌های شخصی‌سازی متعدد مثل تغییر حاشیه عکس‌های چاپ‌شده، اضافه کردن آواتار و حتی واترمارک به عکس‌ها بهره‌مند شوند.

چاپگر عکس جیبی Mijia 1S از هشت فیلتر مختلف بهره می‌برد که کاربران به‌کمک آنها می‌توانند حال‌وهوای متفاوتی را به عکس‌های خود ببخشند. شایان‌ذکر است که در این نسخه، دیگر خبری از اتصال وای‌فای نخواهد بود و ارتباط چاپگر با گوشی کاملاً از طریق بلوتوث صورت خواهد گرفت. استفاده از فناوری بلوتوث، امکان اتصال همزمان چندین کاربر را به یک چاپگر فراهم کرده است و دارندگان دستگاه می‌توانند قابلیت‌های آن را با اطرافیان خود نیز به اشتراک بگذارند.

قابلیت AR video photo یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در چاپگر عکس جیبی شیائومی است که می‌تواند خاطرات کاربران را به‌شکلی متفاوت زنده کند. در این حالت، یک ویدئو یا فایل صوتی مرتبط با تصویر چاپ‌شده، در اپلیکیشن Mi Home ثبت می‌شود. هنگامی که کاربر اقدام به اسکن عکس با این اپلیکیشن کند، فایل مورد نظر پخش خواهد شد. ویدئوهای ثبت‌شده می‌توانند تا ۱۵ ثانیه طول داشته‌باشند؛ اگرچه این مقدار برای فایل‌های صوتی ۶۰ ثانیه خواهد بود.

چاپگر 1S شیائومی از فناوری ZINK zero-ink برای چاپ عکس‌ها بهره می‌برند؛ در نتیجه این دستگاه از کاغذهای مخصوص استفاده می‌کند که رنگ‌ها درون آن تعبیه‌شده‌اند. به همین دلیل است که چاپگر دیگر نیازی به کارتریج جوهر نخواهد داشت. با گرم کردن کاغذ توسط چاپگر، کریستال‌ها می‌توانند رنگ‌های مختلف را تشکیل دهند؛ اما هزینه چنین کاغذهایی نسبتاً زیاد است. برای مثال بسته‌های ۵۰ عددی از کاغذ ZINK با قیمت ۱۵ دلار در دسترس خریداران قرار دارد که قیمت هر عکس را حدوداً معادل ۳۰ سنت می‌کند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: شیائومی ، چاپگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.