به‌زودی شاهد ارائه‌ نرم‌افزار‌های پیام‌رسان در خودرو‌های مجهز به اندروید خواهیم بود.

میلیون‌ها نفر هر روز از اندروید در خودرو‌های خود استفاده می‌کنند؛ چه ازطریق اتصال گوشی به سیستم اندروید Auto و چه ازطریق سیستم‌عامل Android Automotive.

ظاهراً گوگل قصد دارد نرم‌افزار‌های جدیدی را وارد خودرو‌ها کند؛ در‌نتیجه به‌زودی نرم‌افزار‌های پیام‌رسان و تماس صوتی اینترنتی (VoIP) نیز به فعالیت در این پلتفرم مجاز خواهند بود.

ازآنجاکه تمرکز راننده روی جاده اهمیت حیاتی دارد، گوگل محدودیت‌های سختی را برای عملکرد و دسترسی نرم‌افزار‌ها هنگام استفاده از اندروید Auto یا سیستم‌عامل Android Automotive اعمال می‌کند.

پشتیبانی از نرم‌افزار‌های پیام‌رسان به کاربران امکان می‌دهد تا حین رانندگی پیام‌های مهم را بخوانند یا پاسخ دهند. برای حفظ ایمنی رانندگی، دستیار صوتی می‌تواند از فناوری تبدیل متن به گفتار برای خواندن پیام‌های ورودی استفاده کند. همچنین، نرم‌افزار پیام‌رسان می‌تواند قابلیت تشخیص صدا برای ارسال پاسخ حین رانندگی را داشته باشد.

پشتیبانی از نرم‌افزار‌های تماس صوتی اینترنتی (VoIP) در قالب برقراری تماس‌های صوتی حین رانندگی ارائه خواهد شد؛ اما به‌دلیل فقدان دوربین داخلی در اکثر خودرو ها، هنوز امکان برقراری تماس تصویری وجود ندارد.

گوگل در کنفرانس I/O امسال اعلام کرد که دسته‌بندی جدیدی از نرم‌افزار‌ها با عنوان «ارتباطات» یا Communications به‌زودی در خودرو‌های مجهز به سیستم‌عامل گوگل در‌دسترس قرار خواهد گرفت که شامل پیام‌رسان‌ها و VoIP‌ها خواهد بود.

در‌حال‌حاضر، نرم‌افزار‌های پیام‌رسان در اندروید Auto در‌دسترس هستند؛ اما عملکرد بسیاری محدودی دارند و به‌هیچ‌وجه کارکرد کامل برنامه‌های پیام‌رسان را ندارند. احتمالاً همین محدودیت برای سیستم‌عامل Android Automotive نیز وجود خواهد داشت؛ اما طبق اسناد گوگل، به‌زودی امکان نمایش تاریخچه‌ی پیام‌ها در پیام‌رسان‌ها نیز فراهم خواهد شد.

به‌دلیل استفاده از قالب‌های از‌پیش‌تعیین‌شده، احتمالاً رابط کاربری نرم‌افزار‌های VoIP محدودیت‌های زیادی خواهند داشت تا نهایتاً تعامل راننده با آنها آسان‌تر شود. با محدود‌کردن قابلیت‌های نرم‌افزارها، ثبات سیستم نیز افزایش می‌یابد؛ چرا‌که احتمال بروز خطا‌هایی کاهش می‌یابد که کل رابط کاربری را با مشکل مواجه می‌کنند و حین رانندگی خطرناک هستند.

سیستم‌عامل Android Automotive متن‌باز است و خودروسازان می‌توانند آن را به‌عنوان پایه‌ای برای سیستم اینفوتینمنت خودرو خود شخصی‌سازی کنند. بااین‌حال، این مسئله می‌تواند به‌عنوان مشکلی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌ها باشد که به‌دنبال تجربه‌ای یکپارچه برای کاربران هستند.

با وجود نبود چهارچوب واحد برای نمایش نرم‌افزار‌ها در خودرو‌های مجهز به اندروید، این سؤال همچنان باقی است که توسعه‌دهندگان چگونه نمایش نرم‌افزار‌های پیام‌رسان یا تماس صوتی اینترنتی خود را در خودرو‌های مختلف مدیریت خواهند کرد.

منبع: زومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار