وزیر خارجه ترکیه در توئیتی اتحادیه اروپا را به بی‌توجهی به مسئله پناهجویان متهم کرد و گفت: اروپا تاکنون به وعده‌های کمک مالی خود پایبند نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌آر‌تی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت اتحادیه اروپا به وعده‌هایی که به این کشور داده بود، عمل نکرده است.

او در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، نوشت: مایل بودم سخنان هشدارآمیز شما را باور کنم، اما آیا بهتر نیست توصیه‌هایی نیز به دوستان یونانی داشته باشید که هم اکنون با خشونت تمام پناهجویان را به قتل می‌رسانند.

وزیر امور خارجه آلمان اخیر در مطلبی در توئیتر به ترکیه توصیه کرد به اجرای تعهداتی که در چارچوب توافق با اتحادیه اروپا بر عهده گرفته است، ادامه دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به وعده‌های اتحادیه اروپا به ترکیه در خصوص کمک به پناهجویان گفت: اتحادیه اروپا تاکنون به کدامیک از وعده‌هایش عمل کرده است؟

چاووش‌اوغلو افزود: حتی نیمی از ۶ میلیاردی که برای کمک به پناهجویان سوری تعهد کرده بودند، پرداخت نشد. آنان روند پذیرش داوطلبانه پناهجویان را آغاز نکردند و از کمک به ایجاد منطقه امن (در شمال سوریه) خودداری کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: ما نمی‌توانیم با توسل به زور پناهجویانی را که مایلند از ترکیه (به اروپا) بروند در کشورمان نگهداریم.

او با تاکید بر اینکه «آیا زمان قبول مسئولیت فرا نرسیده است؟»، اتحادیه اروپا را متهم کرد که سال‌ها است به مسئله پناهجویان بی‌توجهی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار