رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت : حوزه و دانشگاه از مهمترین نهاد‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور به شمار می‌آیند و در حقیقت محل بروز استعداد‌ها و پرورش نخبگان در عرصه‌های گوناگون هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،چهری رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به نوعی به عنوان موتور محرکه و پیش برنده جمهوری اسلامی در دستیابی به اهداف و آرمان‌های والای آن به حساب می‌آیند، گفت : این تربیت یافتگان و نخبگان حوزه و دانشگاه هستند که می‌توانند مدیریت موفق کشور، عبور دادن آن از بحران‌های پیش رو و خدمات رسانی به عموم جامعه در عرصه‌های گوناگون را بر عهده داشته باشند.

او به بررسی وضعیت ارتباط میان حوزه و دانشگاه از صدر انقلاب تاکنون پرداخت و گفت : عموما شاهد تعاملات مفید میان این دو نهاد مهم آموزشی و فرهنگی هستیم، هر چند که این ارتباط برخی اوقات با فراز و نشیب‌هایی هم روبرو است. در مجموع نوع نگاه مسئولان در تقویت یا تضعیف این ارتباط تاثیر فراوانی دارد.

چهری با تاکید بر اینکه ارتباط مقدمه و پل رسیدن به وحدت است و تا ارتباط موثر، هدفمند و مستمری میان دو جریان وجود نداشته باشد هیچگاه نخواهند توانست به گفتمان وحدت دست یابند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نه به معنی برگزاری سالی یک بار مراسمی در این مناسبت و محدود به گردهمایی تعدادی از مسوولان حوزه و دانشگاه است، بلکه باید این وحدت به پدیده‌ای جریان ساز و گفتمانی تبدیل شود و در حل مشکلات و بحران‌ها بتواند راهکار مناسب ارائه دهد و حوزه و دانشگاه با همدیگر احساس بیگانگی نکنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه استفاده از راهکار‌هایی مثل فعال سازی درون سازمانی تشکل‌‍‌های دانشجویی و طلبگی، فعال سازی درون سازمانی تشکل‌های اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری مستمر جلسات نقد و نظر و کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه، ترسیم عرصه‌های مشترک علمی و فرهنگی و پژوهشی، تبادل نظر و مساعدت در عرصه‌های مرتبط علمی و پژوهشی حوزه و دانشگاه، فعال سازی جریان‌های دانشجویی و حوزوی در اصل عدالت خواهی و مطالبه گری از مسئولان، گفتمان سازی و تلاش در عرصه‌های فرهنگی مشترک در خدمت به جامعه مانند الگوی اردو‌های جهادی و... را در اتحاد بیشتر حوزویان و دانشگاهیان اثرگذار ارزیابی کرد.

حجت الاسم حجت الله فاضلی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه هرچه داریم از ثمرات همراهی دو نهاد حوزه و دانشگاه است، گفت: تربیت شدگان این دو نهاد مدیران و مسئولان کشور هستند، لذا همراهی و همکاری این دو نهاد می‌تواند نقش مهمی در تربیت مدیران انقلابی و توانمند داشته باشد.

او اشاره‌ای هم به توطئه‌های گاه و بیگاه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب داشت و گفت: یکی از این توطئه‌ها برای ساقط کردن یک نظام از هستی کافی بود، در حالیکه همراهی و اتحاد حوزه و دانشگاه در صیانت از ارزش‌های انقلاب اجازه نداده توطئه‌های چهل ساله دشمنان خدشه‌ای به نظام وارد کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.