دادستانی سودان اعلام کرد در صورت احراز نقش عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق این کشور، در قتل معترضان سودانی، احتمال صدور حکم اعدام برای وی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سودان تریبیون، پس از اعلام حکم حبس برای عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان، به مدت دو سال، دادستانی این کشور اعلام کرد هیچ مماشاتی پس از ابلاغ حکم وجود نخواهد داشت و حتی اگر حکم دادگاه به‌دلیل جنایت‌های البشیر، اعدام باشد، این حکم عملی خواهد شد.

به گفته دادستانی سودان، اگر اتهامات رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور در خصوص کشتن معترضان سودانی در جریان اعتراضات محرز شود، صدور حکم اعدام برای عمر البشیر بعید نخواهد بود.

گفتنی است، عمر البشیر روز شنبه در ابتدا به اتهام فساد مالی به ده سال زندان در کانون «اصلاح اجتماعی» محکوم شد، اما دادگاه به دلیل کهولت سنی او، حکم را کاهش داد و بنا شد که وی دو سال را در زندان بگذراند. همزمان با صدور این حکم، هزاران نفر از طرفداران در حمایت از البشیر و اعتراض به دادستانی کشور به خیابان‌های خارطوم، پایتخت این کشور، آمدند.

عمرالبشیر پس از اعتراضات طولانی مدت مردم این کشور نهایتا از مقامات ریاست جمهوری کنار رفت. او طی یک کودتا که به دست ارتش طرح‌ریزی شده بود تحت حبس قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار