وزارت دفاع عراق به نیرو‌های آمریکایی که از سوریه وارد این کشور شدند، ۴ هفته برای خروج مهلت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الغد السوری، وزارت دفاع عراق به نیرو‌های آمریکایی خارج شده از سوریه، ۴ هفته مهلت داد تا خاک عراق را ترک کنند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش عراق اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی که سوریه را ترک کرده اند، هیچ مجوزی برای ماندن در عراق ندارند.

نجاح شمری، وزیر دفاع عراق در این خصوص گفت: نیرو‌های آمریکایی که تعدادشان به ۱۵۰ سرباز می‌رسد و از سوریه وارد عراق شدند، ظرف چهار هفته از عراق خارج خواهند شد و به قطر یا کویت می‌روند.

شمری همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها به سبب نبود توافقی میان این کشور و سوریه، از آنجا خارج شدند.

در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج هزار نیروی آمریکایی که در منطقه مرزی در سوریه به سر می‌بردند، ده‌ها خودروی زرهی آمریکایی از سوریه وارد پایگاهی آمریکایی در شمال غربی عراق شدند. این در حالی است که ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرباز دیگر آمریکایی همچنان در پایگاه تنف در جنوب شرقی سوریه حضور دارند.

نیرو‌های آمریکایی از اقلیم کردستان و از طریق پل مرزی فیشخابور (بین کشور‌های عراق، سوریه و ترکیه) وارد استان دهوک شده و به پایگاه نظامی نزدیک به شهر موصل در شمال غربی عراق وارد شدند.

همزمان با این رویداد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا سفری از پیش اعلام نشده به بغداد، پایتخت عراق داشت تا در خصوص مسأله خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه با مقامات عراقی دیدار کند.

وزیر دفاع عراق در ساختمان وزارت دفاع در مرکز بغداد و با حضور سران و افسران نظامی از همتای آمریکایی خود استقبال کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار