نیکنام گفت: طی هفته گذشته با انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز در تهران از برداشت ۲۱۹ هزار و ۹۷۸ متر مکعب آب جلوگیری می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا نیکنام تصریح کرد: با تلاش کارشناسان حقوقی، همکاری گروه گشت و بازرسی و دریافت دستور قضایی طی یک هفته گذشته هشت حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۳۸۳ متر و با دبی ۱۱.۱۱ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج ۲۱۹ هزار و ۹۷۸ متر مکعب آب سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ اظهار کرد: در همین مدت در بخش آب‌های سطحی یک مورد بررسی تصرف غیرمجاز در بستر رودخانه و در بخش آب‌های زیرزمینی یک مورد توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز انجام و همچنین نسبت به نصب یک دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.


بیشتربخوانید:۳۰ درصد آب توسط سیستم‌های فرسوده هدر می‌رود


نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار