فرمانده سپاه کردستان گفت: شهیدان مهاجر، انصار و زنان نجیب و مردان دلیر کردستان نمونه‌های غیرت و مایه افتخار کشور هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار محمدحسین رجبی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400 شهید کردستان با بیان اینکه مردم زمینه‌ساز امنیت پایدار در استان هستند، گفت: شهیدان مهاجر، انصار و زنان نجیب و مردان دلیر کردستان نمونه‌های غیرت و مایه افتخار کشور هستند.

وی افزود: غائله کردستان اولین جنگی بود که ایادی نظام سلطه در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب بر رخسار نوشکفته انقلاب شکل دادند.

رجبی خاطرنشان کرد: تاریخ این سرزمین فراموش نمی‌کنند که تنها چند ساعت از رهایی مردم ایران از یوغ رژیم شهنشاهی نگذشته بود که فرمان حمله به انقلاب اسلامی از اتاق‌های فکر ایادی استکبار صادر شد.

وی اذعان داشت: انقلابی که ثمره خون هزاران شهید از همه اقوام و مذاهب کشور بود، هنوز بوی باروت شلیک تفنگ‌های مزدواران رژیم شاهنشاهی به سوی مردم انقلابی نگذشته بود که رگبارهای مزدوران بیگانه‌پرست سینه انقلابیون را در کردستان نشانه گرفت و زنان و مردان و کودکان این سرزمین را در محکمه آزمون قرار داد و خون‌ها را به ناحق بر زمین ریخت.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در همین راستا نهاد پیشمرگان مسلمان کُرد در کنار انقلابیون مهاجر از اکثر نقاط کشور شکل گرفت و اندیشه زلال انقلاب که نشات گرفته از روح امام و ورق زرینی بر کتاب سرزمین فداکاری‌های خاموش بود افزود.

وی تصریح کرد: فرمان امام مبنی بر اینکه «در کردستان با کفر می‌جنگیم نه با کُرد» تحول عظیمی در روحیه انصار و مهاجر ایجاد و روحیه ایثار و شهادت برای مقابله با نفاق به اوج رسید.

رجبی اذعان داشت: در ادیبهشت سال 88 در میدان آزادی سنندج از جانب رهبر و مقتدایمان متناسب با مقتضیات زمان هوشمندانه در خصوص مردم نحیب و جوانمرد کردستان مطرح کرد، فرمانده کل قوا در این سفر کردستان را سرزمین فرهنگی و زبان کردی را سرمایه ملی و کردستان را وطن ملی تبیین کرد.

وی افزود: از همه مهمتر کردستان افتخار داشت که قدمگاه فتوای جهان اسلام مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت توسط رهبر در این سفر تاریخی باشد که به وحدت ملی و سند جاوانگی و همبستگی و مرزداران کردستان تبدیل شد و به عنوان منشور قومی و مذهبی پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: دستور دلجویی از آسیب‌دیدگان کردستان توسط رهبر معظم انقلاب ضربه نهایی را به بداندیشان منطقه وارد کرد و موجب همبستگی و گسترش گرایشات قلبی مردم کردستان شد و از طرفی موجب انسجام هرچه بیشتر انقلابیون شد.

وی عنوان کرد: این راهبرد تاریخی آرامش خاصی به جامعه کردها در داخل و خارج بخشید تا جایی که دسیسه‌های شیطان خللی در اراده مردم وارد نکرد و به یمن الهامات معنوی و روحیه اعتقاد پذیری مردم کردستان امروز این منطقه یکی از امن‌ترین مناطق کشور و الگوی کشورهای همسایه تبدیل شده است.

وی اذعان کرد: با اقتدار اعلام می‌کنیم ثمره وحدت و همگرایی و ایثار شهدا در مناطق کردستان از امنیت پایدار برخوردار بوده و کردستان از امن‌ترین مناطق کشور است و روحیه همگرایی باعث شده سپاه به عنوان حافظ میراث و ارزش‌های نقلاب هم‌راستای محرومیت‌زدایی در کردستان اعمال کند تا شاید بتواند بخشی از جوانمردی‌ کردستانی‌ها را جبران کند.

وی گفت: همانگونه که استحضار دارید مردم کردستان در راستای بیداری و ایجاد امنیت پایدار چیزی کم نگذاشته‌اند و سند بیداری 5400 شهید استان کردستان و 10 هزار شهید کُرد اهل سنت استان‌های اذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه است.

وی افزود: درود و سلام خالصانه تقدیم به روح شهیدان کردستان اعم از سپاه و بسیج، ارتش و نیروهای جهادگر و همه فرماندهان شهدا از جمله شهیدان بروجردی، احمد کاظمی، قهاری، شوشتری و شهیدان پیشمرگ مسلمان شهید شهسواری، توفیقی، بارنامه، ورمقانی و صدها شهید دیگر داشته باشیم که مانند ستارگان درخشان بر تارک این سرزمین درخشیدند.

وی افزود: در جریان دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضا و دست‌اندرکاران کنگره 5400 شهید کردستان که دوشنبه هفته جاری برگزار شد، رهبری با شور و نشاط خاصی از مردم کردستان و شهدای این سرزمین نام بردند که این باعث دلگرمی خادمان کردستان شد.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از شهدای مهاجر و انصار اعم از شهدای گمنام از همه مسئولان به ویژه سردار حسین سلامی که از یادگاران دفاع مقدس هستند و دیگر فرماندهان ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سربازان گمنام تقدیر و تشکر می‌کنم و اعلام می‌داریم امنیت و اسایش و آرامش امروز حاصل مجاهدت شهیدان پیشمرگان، پاسداران و نیروهای مسلح بوده و مراتب تقدیر خود را از خادمان این کنگره اعلام می‌نمایم.

گفتنی است؛اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400 شهید کردستان در گرامیداشت یاد و نام شهدای استان در سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

مردم کردستان در راستای امنیت پایدار چیزی کم نگذاشته‌اند

 

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.