مدیر کل بهزیستی کردستان گفت: خانوارهای زیرپوشش بهزیستی در کردستان امسال به ۳۴ هزار و ۷۶۰ خانوار افزایش یافته است.

حسین رسولی امروز در نشست با خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی در حوزه حمایتی، توانمند سازی و توان بخشی خدماتی را به قشر کودکان آسیب دیده، زنان در معرض آسیب دیده، زنان بی سرپرست، بد سرپرست و معلولین ارائه می دهد.

مدیر کل بهزیستی کردستان افزود: از سه سال گذشته تاکنون رویکردی که سازمان بهزیستی داشته است به افرادی که واجب به مستمری بگیران هستند بدون انتظار و پشت نوبت ایستادن به امکانات این سازمان دسترسی پیدا کردند. 

وی بیان کرد: در سال گذشته در سطح استان ۳۲ هزار و  ۵۶۰ مستمری بگیر واجد شرایط در استان وجود داشت که امسال به ۳۴ هزار ۷۳۰ خانوار افزایش یافته است.

رولی افزود: در سطح استان کردستان هزار و ۲۰۷ خانواده که دارای فرزند دوقلو و ۷۲ خانوار که دارای فرزند سه قلو هستند از خدمات مستمری بگیران تحت پوشش بهره می برند.

مدیرکل بهزیستی کردستان به شناسایی ۳۲ هزار و ۵۱۴ معلول در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۲۰ نفر دارای معلولیت شدید و هزار و ۲۶۰ نفر نیز دارای معلولیت خیلی شدید هستند و ارائه خدمات به این افراد خیلی مشکل است.

وی اذعان کرد: در مراکز شبانه روزی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست ۱۴۰ کودک در سطح استان وجود دارد.

رسولی گفت: ۸۳ مرکز خدمات مشاور تلفنی و مشاور مراکز غیردولتی و دولتی در سطح استان فعالیت دارند که سال گذشته ۲۱هزار و ۳۶۰ مورد از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ابلاغ شده است، گفت: تعهد این سازمان برای اشتغال‌زایی مددجویان در سال جاری با استفاده از این میزان تسهیلات، ۲ هزار و ۹۷ نفر است که برنامه داریم این مهم را بصورت کامل محقق کنیم.

مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار کرد: امسال بدلیل تقارن هفته بهزیستی با ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از ۳۱ تیر تا پنج مرداد با عنوان هفته بهزیستی نامگذاری و برنامه های متنوعی برای این هفته در استان پیش بینی شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۱۰ برنامه در قالب برپایی نمایشگاه، افتتاح کسب و کارها، افتتاح مسکن مددجویی، گروههای همیار زنان سرپرست خانوار، بازدید از جامعه هدف، برنامه های فرهنگی و توزیع وسایل توانبخشی در این هفته برگزار می شود.

برچسب ها: بهزیستی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار