مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: حدود ۶۴ درصد بازاریان استان در سال گذشته به دلیل استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از پرداخت مالیات معاف شدند.

مصطفی فعله‌گری امروز در دیدار با روسای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان که به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی انجام شد، اظهار کرد: سال گذشته ۷۵ درصد از مودیان استان از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که حدود ۶۴ درصد از آنها از پرداخت مالیات معاف شدند و ۳۳ درصد کمتر ۲۰۰ میلیون ریال مالیات پرداخت کردند.

وی بیان کرد: این امر به واسطه استفاده از تبصره ماده صد اتفاق افتاد و مستلزم داشتن نظام هوشمند و اطلاعات شفاف درآمدی کسبه و همچنین اعتماد متقابل است.

فعله‌گری افزود: تبصره ماده ۱۰۰ یک پیشنهاد از سوی سازمان امور مالیاتی است که مالیات را با تخفیفات و تسهیلات ویژه برآورد می‌کند و استفاده از آن علاوه بر داشتن نفع به سود مشاغل، به نفع سازمان نیز هست چرا که دیگر مجبور به بررسی پرونده و صرف نیرو، هزینه و زمان نیست.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با تاکید بر مزایای استفاده از تبصره ۱۰۰ اظهار کرد: هدف سازمان امور مالیاتی کشور این است که از مودیان خرد مالیات نگیرد و این مهم با کمک حاکمیت داده و اطلاعات درآمدی مودیان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: سیاست سازمان امور مالیاتی به عیچ عنوان ایجاد فشار بر کسبه و بازاریان نیست و به همین دلیل امسال تسهیلات این تبصره بیشتر است و توصیه ما استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ است.

فعله گری افزود: امروزه مالیات ستانی مبتنی بر داده و سیستمی و هوشمند است و مطمئن باشید چه معافیت‌ها و چه دریافت مالیات براساس داده و اطلاعات دقیق صورت می‌گیرد که دیدیم اکثر کسبه معاف شدند و بخش کمی مالیات پرداخت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با تاکید بر اعلام نحوه هزینه‌کرد مالیات، گفت: مودیان و مردم حق دارند بدانند مالیات کجا هزینه می‌شود بر این اساس سازمان امور مالیاتی طرحی به نام آیین نامه نشان دار کردن مالیات با همکاری وزارت کشور اجرا کرده است که مردم هنگام پرداخت مالیات اعلام می‌کنند تمایل دارند مالیات پرداختی آنها در چه پروژه‌ای هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.